Dewil
Skrivbordsgeneral
Precis. (NT)
NT = No Text (Ingen text)
NT = No Text (Ingen text)
Jag håller med! Vi behöver mer elittänkande inom musiken. Vem som helst ska inte komma och tro att de bara kan sätta igång och musicera hursomhelst! Hur skulle det se ut?Roten till uteserveringstrubadurer och den där jäveln som alltid tar med sig gitarren till festen är … Folkuniversitetet!
Det borde finnas en lag om att max en låt av tio på en spelning får vara en cover (såvida de inte gör den jäkligt bra och med en mycket personlig prägel).Nåväl. Reklamradio och coverband kan man i alla fall undvika, så det gör jag.
Fast jag tror det finns en regel som säger att man får lov att slå sådana.den där jäveln som alltid tar med sig gitarren till festen
Jag tycker t.o.m. att det borde vara obligatoriskt för ett band att göra en cover på varje spelning!Det borde finnas en lag om att max en låt av tio på en spelning får vara en cover (såvida de inte gör den jäkligt bra och med en mycket personlig prägel).
Jag tycker det är jäkligt kul med band som gör covers som en liten hyllning till nåt band de gillar och har absolut inget emot om de bara kör den rakt av som originalet eller så omstukad de nu behöver göra den för att det ska funka. Jag tycker det blir som lite smågodis för publiken; dels är det kanske nån känd låt (även om rena publikfriarcovers helst får lysa med sin frånvaro) och så säger det ju nåt om bandet jag gått och tittat på. Häju kul!Njå, covers kan vara kul om de tillför nåt till låten, men nog brukar väl majoriteten av dem mest vara musikalisk misshandel?
Fan... jag hade glömt bort att jag hatar den låten också. Avsky, avsmak... usch. USCH!Tomas Ledin - Sommaren är kort
Näe? När _riktiga_ band (dvs. inte coverband) gör covers brukar det ofta vara bra och intressant. Kan man dessutom få höra både Tori Amos och Marilyn Manson göra sina versioner av "Personal Jesus"(*) blir det extra intressant.Njå, covers kan vara kul om de tillför nåt till låten, men nog brukar väl majoriteten av dem mest vara musikalisk misshandel?
Johnny Cash har ju gjort den också.Var det inte t.o.m. ett tredje band som gjorde den?
Samt Richard Cheese.Citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Var det inte t.o.m. ett tredje band som gjorde den?
--------------------------------------------------------------------------------
Johnny Cash har ju gjort den också.