Nekromanti Havsmonster!

Falköga

Veteran
Snabbt! Är det någon sóm vet något havsmonster som man kan ha, i Gorges står det typ bara insjöar, vattendrag, grottsjöar och sånt, men aldrig HAV! Det skulle vara jätte bra om nån sa nått idag Lördag, för det är nu som jag kommer att få användning för den.

Tack på förhand.

//Falköga - Ser inte så många havsmonster här uppifrån

Gurrgel

Veteran
Antar väl att en stor Sjöorm skulle kunna användas som ett havsmonster, annars kanske en havsorm. Ta typ en Vinddrake (Eller vad de nu heter), ta bort eldkvasten, gör så att den kan "flyga fram" under vattnet, hade förflyttning 70 under vattnet i DoD 91, Förflyttning 8 på land. Halvera alla dess egenskaper om den måste slåss på land och ta bort vingarna. Annars borde nog Vinddraken stämma rätt bra.

Troberg

Sinister eater
Snabbt! Är det någon sóm vet något havsmonster som man kan ha, i Gorges står det typ bara insjöar, vattendrag, grottsjöar och sånt, men aldrig HAV! Det skulle vara jätte bra om nån sa nått idag Lördag, för det är nu som jag kommer att få användning för den.
Sjödrakar, sjöormar, jätebläckfiskar, jättemaneter, spetsiga flygfiskar, havspirayor, varmluftsballongsliknande svävande maneter, precisionsbombande fiskmåsar, slemmiga saker med ben (en tribut till Coleridge), elektriska ålar, jätterockor, hajar, späckhuggare, snabbväxande havstulpaner som växer som ogäs på skrovet?

Fast alla som läst Asterix vet att en piratattack är det enda rätta.

Falköga

Veteran
Muff

Äh, jag tänkte nåt mer spännande och mystiskt.

//Falköga - Ser inget spännande och mystiskt här uppifrån

Falköga

Veteran
Fy för sjöormar

Sjöormar är så himla tråkiga och omystiska!

//Falköga - Om jag skulle se en sjöorm skulle jag flyga ner och äta den

PS de heter Stormdrakar

Feuflux

omjonasson.se
Nåt spännande...

... och nåt man kan leka med. Choklad! De blir givetvis anfallna av ett enormt kinderägg! :gremtongue:

Äh, jag tänkte nåt mer spännande och mystiskt.

Jo, drakar och sånt gäspar man ju bara åt, de är ju så alldagliga. :gremlaugh:
Vad tycker du är spännande då?
Muterade noshörningar som kan simma? Sedan hugger de upp nosen i skrovet och båtfan sjunker som en sten. Totalt livsfarligt, dessutom studsar pilarna bara på deras tjocka hud.

Jätteskräddare som kutar omkring på vattenytan men annars ser ut som jättespindlar fast med 6 ben typ. (Om detta inte var mystisk kan han ha en struthatt på sig, blir det massivt mystiskt!)

Megaiglar! Ett stim iglar drar förbi och kommer på att de är hungriga och strax börjar läbbigt kryp välla in över relingen. Eld funkar skitbra mot dem, tyvärr tål inte båtar eld...

A-teens seglar förbi i en jolle och sjunger falskt, misslyckas man med ett PSY-slag så dör man av plågorna.

Flygfisk med huggtänder!

Sjöjungfrus gone bad... "Äru rädd för vatten din riddarusling, kom hit så ska jag dränka dig!"

Nåt som vore jäkla mystiskt skulle ju vara om det blir fet dimma och SL slår tärningar som en galning fastän inget händer.

Urk, nu ska jag och min dassiga humor gå och äta frukost...

Falköga

Veteran
Re: Nåt spännande...

A-teens seglar förbi i en jolle och sjunger falskt, misslyckas man med ett PSY-slag så dör man av plågorna.
Ah, jo det skulle ju förstås vara ganska mystiskt och kul :gremwink:

//Falköga - Whooa! Där ser jag A-teens i en båt.

Herlin

Veteran
Re: Fy för sjöormar

Du verkar pesimistisk, såg du inte hur många förlag alla har kommit med? Det tar tid att hitta på allt.
jag tycker pirater eller havsorm låter bäst.
:gremtongue:

Herlin

Veteran
Ett exempel.

"Det är sen eftermiddag när ni fortfarande färdas på havet. Solen börjar gå ner i öst och besättningen samlas för middag. Plötsligt stannar båten upp med ett knarrande och åker bakåt en bit! Höga plaskandes och vågor uppkommer framför skeppet och.....(DADADADA!) en gigantisk bläckfisk uppen barar sig!"

Crazydwarf

Veteran
Några förslag

En havslevande variant av skogsrå eller nåt ?.
Odysse inspirerat..Bruttor som sitter på en klippa och lockar sjömän med sin sång i fördärvet och drunkningsdöden.

Ett enormt kluster med sjögräs som båtar fastnar i..Diverse skumma varelser kan bo i sjögräset, jättekrabbor eller nåt...Men bara sjögräset som ganska passiv fara kan ju vara spännande.

Ett spökskepp som driver fram i dimman med sönderrivna segel. En trasig gul flagga är hissad för att signalera sjukdom, men ingen besättning syns till.

Om spelarna INTE såg nattbion på trean igår :gremgrin: (Sinbads resor) så kan deras galjonsfigur drabbas av en förbannelse. Den kommer till träigt knarrande liv, bryter sej loss ur fören och går bärsärk bland besättningen.

Herlin

Veteran
Re: Onödigt många inlägg!?

Jag kom på allt i efterhand. Det blev liksom bara så...

Browack

Veteran
hitta på ett .. börja med att titta på i vilket klimat det lever i. Nordliga äller sydliga och sen vilken miljö
grunda vaten äller i det djupa svata havet. och vad den livnär sig på. när du har bästemt det så kan du med hjälp av infon skapa des utsende.. låt fantasin flöda..

vad det anbelangar grundegenskaperna så lär du lätt kuna hitta på dom när mostret är klart

anpasa utsendet på monstret äfer typen av äventyr. Är det
episk fantasy så är nog någon form av drake eller typ havs elementar (som den grekiska havs guden Poseidon). Är det mer nordisk sago fantasy så någon form av havs orm typ midgårs ormen. och är det ett kalla kårar äventyr är nog en gigantisk bläkfisk bra.

så det är bara att börja arbeta.....

Legioth

Swordsman
Man kan modifiera sina inlägg efteråt! [ant]

Om du öppnar ett inlägg som du nyligen skrivit (jag minns inte gränsen, men det borde vara några timmar) så kan du klicka på en knapp där det står "Ändra".

I framtiden kan du ju använda den funktionen istället, saker och ting blir liksom lättare att överblicka då.

Falköga

Veteran
Re: Fy för sjöormar

Det var ju sånna simpla och tråkiga saker.. (Förutom den första) Det skall vara lite spännande och mystiskt...
Nu kan ni svara hur mycket ni vill och behöver inte skynnda, för de (rp,na) hann aldrig ut på havet.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Tråkiga?

Om du tycker att alla förslag du har fått är så "tråkiga" och "simpla" så föreslår jag faktiskt att du funderar ut något själv, eller åtminstonde specifierar vad du är ute efter. Skriver du "sjömonster" så kan du nog inte vänta dig mer än vad du redan har fått.

Mitt tips är att du kollar in "The Book of the Dragon" av Montse Sant och Ciruelo. Där har du några brutaltuffa havsdrakar. Men om det inte är orginellt nog för dig så får du nog försöka frammana lite fantasi själv.

Falköga

Veteran
...

Jag skrev HAVSMONSTER.

Det jag menar med tråkiga är att de inte är spännande och mystiska tex, tycker du att det är spännande om det skulle komma en jättarocka simmande mot båte? Nej, det skulle du nog inte, är det det minsta mystiskt...?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: ...

Jag skrev HAVSMONSTER.
Ja, och med det trodde i varje fall jag att du menade monster som lever i havet. Skrik inte åt mig förresten.

Det jag menar med tråkiga är att de inte är spännande och mystiska tex, tycker du att det är spännande om det skulle komma en jättarocka simmande mot båte? Nej, det skulle du nog inte, är det det minsta mystiskt...?
Öh, jag skulle tycka att det var rejält spännande om en jätterocka skulle simma mot min båt, skulle inte du? Faktum är att jag skulle vara skitskraj om den var fientlig.
Mystisk vette fan om rockan är, men det har ju getts massor av förslag på mystiska havsmonster. Jag vet inte hur du definierar "mystiskt" men jag skulle tycka att en uråldrig drake som dyker upp ur havet lätt skulle kunna definieras som mystisk. Andra förslag, som t.ex. de gigantiska, lysande maneterna är väl rejält mystiska?

Jag vet inte varför jag fortfarande diskuterar det här med dig. Trots att folk faktiskt har tagit sig tid och hjälpt till med att svara på ett till synes meningslöst inlägg så fortsätter du att vara rejält otacksam!

/Vitulv - som börjar surna till ordentligt på Falköga