Hearts of wulin tell me about it

Dr_Dängrot

Myrmidon
Jag surfade runt på Youtube och fick syn på en lets play av detta spel . Det skall tydligen simulera wuxia filmer som crouching tiger hidden dragon och wuxia tv-serier som the smiling proud Wanderer med ett fokus på melodrama.

Regelsystemet skall tydligen vara pbta och spelet kan spelas på 3 olika sätt med olika playbooks för var spelstil så som jag förstår det hela . Core ,courtly och fantastic där core är basspelet där man är kringvandrande wuxia krigare med fokus på melodrama , courtly lägger fokus på politiska intriger och fantastic blandar in det övernaturliga och magi

Någon som äger eller har spelat det och kan ge mig the good the bad and the ugly ?

kaptendral

Warrior
Vad var det för AP du hittat, och var den bra? Är lite nyfiken själv. Jag kickstartade det men jag har inte spelat eller ens läst det än. Det enda jag "vet" (dvs läst på internet) är att striderna är ett slag och handlar mer om fallouten än om vilka häftiga manövrar man gör och att det sägs vara väldigt bra på vad det försöker göra. Men det är nog mer värt att kolla en AP än lyssna på mig.

Dr_Dängrot

Myrmidon
Vad var det för AP du hittat, och var den bra? Är lite nyfiken själv. Jag kickstartade det men jag har inte spelat eller ens läst det än. Det enda jag "vet" (dvs läst på internet) är att striderna är ett slag och handlar mer om fallouten än om vilka häftiga manövrar man gör och att det sägs vara väldigt bra på vad det försöker göra. Men det är nog mer värt att kolla en AP än lyssna på mig.
Kollade in den här , det finns två säsonger med heart of wulin under videos på kanalen .

Gick tydligen inte att posta då den var åldersbegränsad men sök på hearts of wulin meassure of the soul . Kanalen heter sword queen games

Dr_Dängrot

Myrmidon
Ser att det finns ett antal andra kanaler som kör lets plays av hearts of wulin på Youtube så det finns lite att välja på ☺