Nekromanti Heder och Lagar för Sanari

Virocon

Swordsman
Hur beter sig sanari mot människor/dvärgar/tiraker? Skulle en Sanari kunna stjäla av en sådan? Att döda någon sådan kan jag förstå att man undviker, brott mot lagen om liv och så, men de övriga lagarna?

Mederian

Warrior
Hur beter sig sanari mot människor/dvärgar/tiraker? Skulle en Sanari kunna stjäla av en sådan? Att döda någon sådan kan jag förstå att man undviker, brott mot lagen om liv och så, men de övriga lagarna?

Jag kan tänka mig två alternativ. Sanari är ju den stammen av alver som har lägst heder, och jag skulle därför kunna tänka mig att de både skulle kunna stjäla från ovan nämnda raser som döda dem utan några större samvetskval. Om de däremot följer lagen om liv bör de väl också följa den lagen som förbjuder stöld, för om jag inte missminner mig finns det väl en lag om egendom också?

/Mederian
- som vet mer om Léaram

Ymir

Liten kantbaron
Sanari är svekfulla, elaka, manipulerativa och kontrollerande, men de stjäl och mördar inte, iaf inte själva. Sådant smutsigt jobb låter de sina bulvaner (vanligtvis mänskliga ruffianer med okänt förflutet) ta hand om åt dem, medan sanarialverna själva intrigerar (eller umgås intimt med sina kiriya-tjänsteflickor, i sällsynta fall).

- Ymir, diggar Sanari.

Greger

Veteran
Så gör de inte alls. De har låg heder för att de är konspiratörer. De stjäl inte för det är det lägsta man kan göra. De kan däremot röja folk ur vägen och smutskasta folk om det tjänar deras syften.

Ironi mina vänner, ironi.

Kherzam-Roghan

Veteran
Så gör de inte alls. De har låg heder för att de är konspiratörer. De stjäl inte för det är det lägsta man kan göra. De kan däremot röja folk ur vägen och smutskasta folk om det tjänar deras syften

Sanari är kända för spionage och sabotage, de skulle göra vad som helst för att tjäna deras egna syfte, fast lagen om livet bör ju räknas med för dem, eftersom det är DERAS liv det handlar om!

Tirakens död...
Dvärgens bröd...