Nekromanti Heeeres the Joker [Batman-spoiler]

Lindenius

Swashbuckler
Så här ser Heath Ledger ut som JOkern i den nya Batman-filmen. Bra eller anus?

//erik. diggade första filmen

Big Marco

Läskig
Bra som fan! Eftersom det trots allt är samma mythos som etablerades i Batman Begins så känns det creepy, gritty och råa stilen klockren. Den här Jokern är ju för fan obehagligt läskig!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag är inte helt övertygad. Det ser ut lite för mycket som om han sminkat sig och sedan fått en paj i ansiktet och lite för lite som om han badat i onyttiga kemikalier. Kläderna fungerar däremot utmärkt, och är han bara knäpp och mördar folk så kan jag leva med utseendet.

/tobias

Nightowl

Champion
Det ser ut lite för mycket som om han sminkat sig och sedan fått en paj i ansiktet och lite för lite som om han badat i onyttiga kemikalier.
På rpgnet spekulerade man i att Jokern i den här versionen inte helt händelsvis får kemikalier i fejan så att han helt händelsevis ändrar färg så det ser ut som en clownsminkning, utan att han bara blir ärrad i största allmänhet, men täcker ärren med clownsminkning som ett "statement" som passar med hans psykos ("hela den mänskliga existensen är ett grymt och meningslöst skämt").

Erik

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag märker att jag gillar utseendet mer för varje gång jag tittar på det. Han ser helt klart knäpp ut, och kläderna passar perfekt, även om de inte är riktigt identiska med hans traditionella utstyrsel från serien. Jag är beredd att betala pengar för att se honom mörda folk. :gremwink:

/tobias

Wyldstorm

Swordsman
Kan bli bra...

Han saknar dock den totalt genialiska blick jokern "ska" ha..
Totalt galen, men genialisk..

Han där ser lite för.. dum ut.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Varför ser han ut som Michael Keaton? :gremfrown:
Aha! Vi är en konspiration på spåren! Den svårt personlighetskluvne Bruce Wayne har inte bara ett alter ego utan två!

Dewil

Johan K

Gammal & dryg
Coool !

Wow, den här var ju snygg, riktigt snygg !
Gilalr den här lite mörkare smikningen av Joker. Känns på nått sätt lite mer galet ond.

Feliath

Swashbuckler
Argh urk blergh [NT]

NT = Nästan Totalkasst

/Feliath — traumatiserande fult och dåligt, alltså

Ymir

Liten kantbaron
Alltså...neeej. vad f-n är det här att Batman ska vara kall, hård, och tuff? Låt serien dö i 60-talskitschen där den hör hemma...

...värst är när han teamar upp med Stålmannen, och manusförfattarna hela tiden försöker kompensera för Stålmannens allmänt superlativt mäktighetsgrad genom att låta Batman vara Bäst På Allt. Yehaw.

Heath Ledger var ju bra i 'Monster's Ball' dock, så där finns det nog potential. Men det är ju bara Mark Hamill som kan göra Jokern rättvisa.

- Ymir, tummen ner

Nightowl

Champion
Men det är ju bara Mark Hamill som kan göra Jokern rättvisa.
Yesss! Jag är mäkta oförtjust i Batman, och Jokern är en av ahns fånigare skurkar (och jag har läst Frank the goddamn Miller and his ilk, jag tycker fortfarande han är fånig), men den animerade serien - där Mark Hamill gjorde Jokerns röst - är lysande.

Erik

Phelan

Hero
Batman Begins är den bästa Batmanfilmen hittills, med samma regissör igen har jag fullt förtroende för resultatet.

/ Phelan

Storuggla

Champion
Speaking of which, är det någon som har lust att förklara varför Jokern är som han är? Det enda jag minns är från den första Filmen (INTE DEN MED ADAM WEST!) där de hivar Jack Nicholsoni en stora tunna kemkalier och så botchar en plastikkirurg jobbet, men jag antar att det inte är canon?

Storuggla, blev han skrämd av Bozo som barn?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Secret origins

Jag tänkte skriva "Wikipedia, dumsnut!" men det skulle inte bidra till stämningen på forumet. :gremwink:

Ursprungligen hade jokern ingen bakgrundshistoria alls. Han dök bara upp i privata tv-sändningar och mördade folk med sin speciella skrattgas.

Långt senare hittade de på ett ursprung till honom: Han började som skurken "Red mask" (eller så kanske han inte hade något namn, men en röd mask hade han i alla fall. Han och hans gäng gjorde inbrott i en spelkortsfabrik. Batman kom och spöade dem, mannen som snart skulle bli Jokern trillade i ett kar med kemikalier (som alla spelkortsfabriker naturligtvis är utrustade med), sköljdes ut i avloppet och kom upp med vitt ansikte och grönt hår. Detta var tydligen dåligt för hans mentala hälsa. Alltså ungefär vad som händer med Nicholson i filmen.

Igår läste jag någonstans att förlaget idag anser att Jokerns ursprung är okänt. Eventuella versioner som finns är sådana han hittat på.

/tobias

Big Marco

Läskig
Batman Begins är den bästa Batmanfilmen hittills, med samma regissör igen har jag fullt förtroende för resultatet.

100% medhåll.

Lindenius

Swashbuckler
Re: Secret origins

Jag kan tycka att skurks i filmer blir mycket läskigare när deras bakgrund är höljda i dunkel.

Bevis 1: Star Wars episod I-III (Darth Vader kallades Annie, Podrejsade och hade en kompis som heter Jar Jar)

Bevis 2: Hannibal Rising.

//erik. tycker inte om trenden att psykologisera skurkas barndomar. Det blir mest gökigt.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Fler bilder (på Battttman med)!

Alltså, jag gillar verkligen Joker här.
Han ser helond & galen ut juh. Ska bli intressant om jag får samma känsla av honom när jag ser filmen.