Nekromanti hej alla d&d fans!!!(Läs)

johan rööhs

Veteran
hej alla!!
jag undrar om det är någon som sitter och tänker samma sak som jag???
varför är det ingen som gör en hemsida där man får spela drakar och demoner på nätet för det finns en del som inte har så stort antal i folk när dom spelar...
+ att det är roligare när man är fler och får träffa mycket folk som man kan göra sig lite bekant med och får spela en massa roliga äventyr...

agonar

Veteran
Re: hej alla d&d fans!!!

Hur hadde du tänkt dig att det skule funka?
ska man chatta med varan då eller och hur ska man slå tärningar? och så e det ju mycke roligare när man sitter tillsamans med varan det blir mycke mer spänning. mer inlevelse och så kan man ju använda roliga, kusliga, arga och vänliga m.m röster.
fast e det så att det bor förlite folk som vill spela med en så e detta roligare än inget antar jag.

Eksem

Champion
jag hävdar av egen erfarenhet att det är helt fruktansvärt trist att spela rollspel på internet. Men det fanns någon hemsida där dom skulle köra Drakar och Demoner över ICQ. Men det såg inte ut att hända något.

En variant höll/håller de tydligen på med här: http://www.algonet.se/~parakoos/icqgrupp.htm Här är en annan, men det verkar inte ha hänt nåt på ett tag:
http://www.fortunecity.se/jarlkullen/bredvagen/23/dod/index.html

doset

Veteran
Skulle rekommendera att du får folk i din omgivning att BÖRJA spela rollspel, om du har ont om likasinnade.

Jag har provat det med GOTT resultat, och jag finner det trevligare med förstagångsspelande främlingar än att sitta mot en skärm...

*Demum Veniunt Porci*

Luna Silvervarg

Veteran
Håller med dig! Det är betydligt trevligare och mer socialt att mötas IRL så att säga /images/icons/smile.gif

/Luna

Sodivra

Champion
En fråga (Inte helt seriöst)+[OT]

Luna, är du möjligtvis en yngre släkting till Lady Silver Wolf som också finns här på forumet? /images/icons/smile.gif

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\