Nekromanti Hej Hej Dvärgar

JoakimSkoogh

Veteran
Jag ska spela en gamal dvärg som ska ut på äventyr igen(livet i fästet börjar bli tråkigt) och vill ha råd till hur han ska spelas, han kommer vara fet och lida av reutism och nersatt hörsel men ska vara en magnifik krigare trots att minnet börjar svikta.

/images/icons/wink.gif

Gaggig, klagar (tänk Warcraft III, Cairne Bloodoof, 'My old bones ache'), tycker ungdomen är mesig, men snacka med SL. Han ska vara rejält skicklig inom sitt gebit (gärna över 15 i Zur-Khan, han är ju en gammal mästare).

När jag tänker på saken, gör det någor om jag lånar idéen?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
han kommer vara fet och lida av reutism och nersatt hörsel men ska vara en magnifik krigare trots att minnet börjar svikta.

Tips:

Kom överens med din spelledare. Eftersom dvärg-gubben troligtvis inte övat sina mer våldssamma färdigheter på dom senaste deccenierna så är han troligtvis lite rostig.
Detta kan simuleras genom att han börjar med låga FV:n i sina stridsfärdigheter, men som han använder dom som kommer minnet tillbaka och FV stiger i en rasande takt tills det når det förutbestämda taket (det FV som du köpte när karaktären gjordes).

Det kan vara en liten rolig variation, tänkte jag.

/Naug

Caldaras

Veteran
...och vill ha råd till hur han ska spelas

- Klaga på ungdommen och börja med långa utlägg av "på min tid var det minsann andra kaggar..."

- Antingen så låtsas han inte om sina skador och tror sig fortfarande vara ung och frisk eller så går han runt och gnäller på sina krämpor "mina knän är inte vad de borde.."

Detta beror helt enkelt på karaktärens personlighet, han kan vara optimistisk och inte låtsas om sina krämpor eller göra det bästa av saken eller vara pesimistisk, gnällig, cynisk osv. berätta tydligt hur mycket bättre ölet smakade på hans tid och hur folk hade mer moral och heder.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Fan å... känner ju också för att göra en sån där dvärg nu... /images/icons/smile.gif jag som lovade mig själv en gång i tiden att aldrig göra en dvärgkaraktär...

Caldaras

Veteran
När fullmånen träder fram bakom de mörka molnen känner du plötslig hur det kliar på hakan och det växer ut ett helskägg och helt plötsligt har du en dubbelyxa i händerna och känner en enorm törst efter öl. Med en vild blick rusar du ut i natten för att dräpa tiraker, drick öl och reta alver. /images/icons/laugh.gif

samiis

Warrior
Hejdå Hejdå Dvärgar

tsssssssssssssssssss...

Dvärgar...

Om man nu för en gångs skull, skulle få för sig tanken att spela något som liknar en dvärg, skulle den nog inte vara så gammal, (hur du nu kan bestämma att den ska vara gammal...)

Men om man skulle bli tvingad att spela en sådan karaktär skulle den söka sig till den mänskliga civilisationen och aldrig titta på en magikunnig alv... Också skulle han hoppas att var en halv meter längre...

/en som kämpar för mänskligheten... /images/icons/king.gif

Re: Hejdå Hejdå Dvärgar

Samiis, han kör troligen på samma sätt vi gör, välj ålder själv.

Skulle inte g i din grupp vad jag kommer ihåg efter som alla skulle vara 31-33, där man får som mest bonus.

Jag håller faktiskt på och gör en sådan här dvärg, 285 år är han, styrkan ligger fortfarande på 14 (som vanligt slår jag extremt), men jag lade på lite extra åldring för att få ner SYN och HÖR till 8 respektive 6.

-Railin, en av dom stenhårda gammeldvärgarna

PS. Låt oss göra 'Stenhårda gammeldvärgarna' till en del av vår signatur alla som spelar en sådan här /images/icons/wink.gif

Ezping Orm

Hero
Bra idé! Jag ska nog ha med ett exemplar i min kampanj.

Kan tänka mig att skägget hunnit växa till sig rejält (om det nu är en Ghordvärg).

Nja, det ska vara i midjelängd fortfarande om han inte är över 300. Efter 300 är det vid golvet.

jag räknade efter hur många år min dvärg troligen kommer leva. Nästan 400.