Nekromanti hej.

Slipknot

Veteran
om man måste välja mellan stad, län och etc väljer
Vilken roll är er roligaste...
vilket spel spelade ni och vad gick äventyret ut på.....

min favorit roll hette Molo och var halvlängdsman från den lila dvärgbyn Famir, hans vänner Tor (dvärg) och Aramil (alv) förstlörde sedan de tre magiksa kulorna...

[color:\\"red\\"]Molo[/color] [color:\\"orange\\"]Tor[/color] [color:\\"#99FF00\\"] Aramil[/color]

Krille

Super Moderator
Roligaste roll

Svårt att säga. Jag har spelat så många, men får jag välja en så väljer jag nog...

[oseriöst]
DIG, Pikachu!

Eh, nej. Inte riktigt.
[/oseriöst]

Lady Kalia Sivani Naleyevna Alexander

Lady Kalia föddes i adelshuset Alexander, och det upptäcktes snabbt att Kraften var ovanligt stark hos henne. Huset Alexander fick sin adelsstatus genom sir Elohan Alexander, en jedi som levde för femhundra år sedan. Hans ljusvärja gick i arv i familjen som ett hedersvapen.

Lady Kalia var tre år gammal när hon skickades till Coruscant för att tränas till jedi, en rätt hög ålder, eftersom hennes föräldrar inte ville att deras dotter skulle försvinna ur familjen. Inte heller bröts banden, av samma skäl. Lady Kalia blev därmed tämlihen egensinnig som jedi, och stack ofta från Templet för att hälsa på hemma. På grund av föräldrarnas vilja så accepterade hon att skickas iväg till Coruscant, på ungefär samma sätt som adelsbarn accepterar att skickas iväg till internatskolor. Den tid som inte upptogs av jedi-träning upptogs av formell träning i retorik, politik, ledarskap, strategi, taktik, etikett, kultur et cetera. Resultatet blev en egensinnig adelstös som aldrig haft någon egentlig barndom, men som ofta överträffade sina lärare i jedi-templet när det gäller strategi, krigshistoria, etikett och retorik.

Så när Kalia blerv myndig så valde hon helt enkelt att bryta banden och ge sig av hem, för att där fullfölja en politisk/militär karriär i huset Alexander.

Verkligheten kom dock emellan. Hux flux så var Kalia insyltad i ett större krig i sektorn, Sith-furstar kom fram ur sina mörkaste skrymslen, det var gangsterlorder, skumma artefakter och lönnmördare i varje håla, och som om inte det var nog så förlorade hus Alexander sin hemvärld och förklarades som renegater. Så för att Kalia skulle kunna fortsätta att agera i sektorn så var hon tvungen att avsäga sig hus Alexander, ta fram jedi-kåpan och bli jedi på riktigt.

Nightowl

Champion
Skojiga roller...

Det är så sällan jag får spela... jag är alltid SL.

Men vi kan väl försöka:
Volkmar Persching II
(Mutant 2's värld, GURPS-regler)
Volkmar är en officer och en gentleman, men han är snarast hämtad ur någon historia av Fritiof Nilsson Piraten eller Albert Engström - förutom att han lever i det bisarra postapokalyptiska Mutant-Skandinavien. (Jag hade läst Flashman-böckerna. Stäm mig. :gremwink:)

Volkmar tjänstgjorde som officer i halvtunga kavalleriet, och spenderade all sin lediga tid med att kröka, röka, göka och spela kort. Han var också en ivrig duellant, och vid sidan om värjan tränade han Det Ädla Självförsvarets Konst.

Så en dag sändes hans regemente för att kväsa kravaller i Nordholmia, och Volkmar fick ett sår i vänstra armen som rötade sig. Den måste amputeras. Volkmar har en halvtaskig protes av mässing och järnträ, men han kunde inte stanna i aktiv tjänst. Han fick en hedersmedalj och placerades på en kontorstjänst han var fullständigt olämpad för.

Där vantrivdes han och hanns upp av sina fordringsägare, framförallt sin inackorderingstant, som han undvek i görligaste mån. Det var dock inte för pengarna som han sken upp när en Mystisk Man inkallade honom till ett specialuppdrag för en murvel (en adlig murvel, så Volkmar höll på etiketten) som skickades ut av Den Fjättrade Gåsen, en radikal skandalblaska... men tydligen med Ministeriets goda minne.

Detta var början på Volkmars karriär som inte allt för hemlig agent, under vilken han bland annat hann slåss mot rubbitar, avslöja en smugglare, rädda en pirayatrast och bli Pyrsamfundets förste Man in Black.

Volkmar är hetlevrad, högröstad och fördomsfull, men han har principer som tyglar hans sämre sidor, och han är all business när kulorna börjar flyga. Tills dess tjänar han mest som komisk sidekick (men säg inte det till honom!) åt Stefan Lazzon, sagda murvel, som försöker hålla sig väl med övermakten samtidigt som han avslöjar vad de egentligen håller på med...

Erik

Ragnar, Turk och Rod

Ragnar

EDD:Svavelvinter, Oraklets 4 ögon, Barbia, Torshem, Dragonlance-kampanjen, mm

Halvrese som var ute i världen och letade efter sin far. Modern dog i barnsäng. Han uppfostrades i ett kloster och även om han inte blev religiös i den tro de hade i templet så blev han dock påverkad av stämningen där.

Ragnar var inte den intelligentaste varelsen (INT:4) och missförstod det mesta. Under sina vandringar drack han mycket potatisbrännvin och under sina fyllor inspirerades han till att starta en ny religion: G´Döismen.

G´Döismen gick ut på att följa den stora guden G´Dö och hans lära. Läran gick ut på att läsa lite böner, tex "G´Dö ä fin, G´Dö ä bra, G´Dö skulle ja allt vilja va" och äta konjaksvurst och dricka kopiösa mängder potatisbrännvin och bekämpa ondska (mycket subjektivt tolkat av Ragnar).

Han missionerade friskt var de än drev fram och lyckades faktiskt omvända en minotaur vid namn Grodda "den grå döden".

Turk "Nekro den Enorme"

EDD:Barbia, Torshem, mm

Halvlängdman och snäll nekromantiker.

Hade som livsmål att bli världens duktigaste hobnekromantiker. Han märkte snart att han troligtvis var världens enda hobnekromantiker och bytte då mål till att bli Erebs mäktigaste nekromantiker.

Hans stora projekt var ett Frankenstein monster som skulle byggas av diverse monster och varelser de mötte på vägen, bla tog han med sig en vargmans skalle som han frös ned med magin FROST. Problemet var att han glömde att förnya magin efter ett tag och plötsligt luktade det ruttet var sällskapet än gick.

Rod Freek

EDD:Svavelvinter, Oraklets 4 ögon mm

Gammal harmonistmagiker med ballalajka som instrument. Rätt mycket hippie faktiskt.

Samlade på allt som kunde tänkas användas i det laboratorium som Rod sparade pengar till. Bla grästuvor från Krindenland och en Siratsias tofflor och 2 paddor som senare döptes om till Ragnar och Turk sedan dessa gått bort.

Johan K

Gammal & dryg
2 karaktärer..

Har faktsitk 2 karaktärer som jag kommer speciellt ihåg.
Den 1:a är en anka som jag spelade i begynnelsen av min spelande. Det var en lönnmördareanka i DoD som var fegare än fegast, men ändå lyckades innimellanåt..
Men andra är en dvärg i EON som jag har haft hur länge som hellst ! Har lite svårt att skilja mig från den eftersom man har splat med dden så länge !

Storuggla

Champion
Jag får så sällan spela, jag är den som oftast är SL så jag har fler minnesvärda SLPs som jag gillat skarpt. Men rollpersoner... hmm...
Det skulle nog stå mellan Hannah Bülow eller Maximillian Schadenfreude, båda från WFRP.
Hannah Bülow var (är banne mig, hon bor i Middenheim numera) en Shallayaprästinna, vilket innebär inget dödande, inget självförsvar, inget sådant alls. För att vara en ickekombatant i Old WOlrd så överlevde hon skrämmande länge... Hon var kul att ha och göra med ända tills dvärgen Odar Loki och hans nattliga tjuvräder och vettlösa mördande gjorde att hennes samvete inte kunde tillåta att hon fortsatte att resa runt i samma gäng som honom.
Numera är det väl Maximillian Schadenfreude, utexaminerad från Empire College of Illusionists vid Uberreich, sminkör och special effects manager hos Hoffmeier und Schnabelkäse's Travelling Theatre. Han är värdelös! ^_^
Han kan inga offensiva trollformler, han kan inte slåss och han kan inte erkänna detta faktum för någon. Helt värdelös! :gremgrin:

Fast egentligen så kommer min coolaste rp vara den som jag spela härnäst... oavsett vilket spel. Man måste ju se positivt på det hela...

Storuggla, "Har ni den där fula hatten för att dra uppmärksamheten från era löjligt stora öron eller? ...vadå duell?"