Roligaste roll
Svårt att säga. Jag har spelat så många, men får jag välja en så väljer jag nog...
[oseriöst]
DIG, Pikachu!
Eh, nej. Inte riktigt.
[/oseriöst]
Lady Kalia Sivani Naleyevna Alexander
Lady Kalia föddes i adelshuset Alexander, och det upptäcktes snabbt att Kraften var ovanligt stark hos henne. Huset Alexander fick sin adelsstatus genom sir Elohan Alexander, en jedi som levde för femhundra år sedan. Hans ljusvärja gick i arv i familjen som ett hedersvapen.
Lady Kalia var tre år gammal när hon skickades till Coruscant för att tränas till jedi, en rätt hög ålder, eftersom hennes föräldrar inte ville att deras dotter skulle försvinna ur familjen. Inte heller bröts banden, av samma skäl. Lady Kalia blev därmed tämlihen egensinnig som jedi, och stack ofta från Templet för att hälsa på hemma. På grund av föräldrarnas vilja så accepterade hon att skickas iväg till Coruscant, på ungefär samma sätt som adelsbarn accepterar att skickas iväg till internatskolor. Den tid som inte upptogs av jedi-träning upptogs av formell träning i retorik, politik, ledarskap, strategi, taktik, etikett, kultur et cetera. Resultatet blev en egensinnig adelstös som aldrig haft någon egentlig barndom, men som ofta överträffade sina lärare i jedi-templet när det gäller strategi, krigshistoria, etikett och retorik.
Så när Kalia blerv myndig så valde hon helt enkelt att bryta banden och ge sig av hem, för att där fullfölja en politisk/militär karriär i huset Alexander.
Verkligheten kom dock emellan. Hux flux så var Kalia insyltad i ett större krig i sektorn, Sith-furstar kom fram ur sina mörkaste skrymslen, det var gangsterlorder, skumma artefakter och lönnmördare i varje håla, och som om inte det var nog så förlorade hus Alexander sin hemvärld och förklarades som renegater. Så för att Kalia skulle kunna fortsätta att agera i sektorn så var hon tvungen att avsäga sig hus Alexander, ta fram jedi-kåpan och bli jedi på riktigt.