Nekromanti Heja Klüft!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Tja, okejdå, det var väl rätt okej att sätta tre personliga rekord och vinna VM med en stukad fot.
Sanslöst vilket ös det är i den tjejen.

Lindenius

Swashbuckler
Töntkommentaren

Höhö
Undrar vilka stats hon har? Hon måste ju ha minst 16 i styrka och Fys.

//erik. kollar om någon nappar

Marukusu

Hero
Re: Töntkommentaren

Lågt värde i Personlighet/Utseende/Karisma... fast det är väl en smaksak (no offence, Klüft-fans).

- Danne, kräver vackrare idrotterskor!

Eksem

Champion

Ja, inte för att vara sån, men snubben som fotade Klüft-omslaget till Aftonbladets Sport-bilaga nyligen är uppenbarligen världens bästa porträttfotograf, eftersom han fick henne att se riktigt söt ut.

Själv minns jag när Sara Wedlund var svensk hiphops stora hackkyckling. Märkligt, men så var det:

"Du ser ut som en pormask med glasögon, som Sara Wedlund" Organism XII

"Aldrig sälja ut, hellre att jag knullar Sara Wedlund. Nä, då får ni sticka ut ögonen på mig och ge mig ledhund" Profilen

Rosen

Myrmidon

Ja, inte för att vara sån,

Själv är jag immun sedan skoltiden, när tjejerna i klassen gjorde kräkljud så fort nån kille sa något om Börje Salming. De var rörande överens om att han var helt värdelös; han såg ju ut som om han hade fått fejset överkört av en traktor, ju.

--
Åke

Johan K

Gammal & dryg
Kul !!

Hepp !
Jo, det vart ju inte så illa tillslut nä... =)
Hadde nöjet attt kunan följa det lite på tv:n när jag vart på jobbet...
hursomhelslt, kul att det gick bra för Klüft !!

/ Johan K, som börjar varava ner nu... =/

Dewil

Skrivbordsgeneral

Själv är jag immun sedan skoltiden, när tjejerna i klassen gjorde kräkljud så fort nån kille sa något om Börje Salming. De var rörande överens om att han var helt värdelös; han såg ju ut som om han hade fått fejset överkört av en traktor, ju.
400 stygn är väl ungefär ekvivalent med att få fejan överkörd av en traktor.

För övrigt är Carolina Klüft en pudding.

(Borde utseenderelaterade grundegenskaper och härledda färdigheter relateras till betraktaren? Exempel: Person A har KAR 13. Person B:s subjektiva uppfattning av detta är Person A:s KAR/2+1T10. Person A:s KAR relativt person B kan då variera mellan 8 och 17. :gremtongue:

Krilles skolflickerollspel kanske redan innehåller regler för relativt utseende?)

Dewil

Selly

Level 5 Laser Lotus

”Borde utseenderelaterade grundegenskaper och härledda färdigheter relateras till betraktaren? Exempel: Person A har KAR 13. Person B:s subjektiva uppfattning av detta är Person A:s KAR/2+1T10. Person A:s KAR relativt person B kan då variera mellan 8 och 17. :gremtongue:

Det räcker väl att bara slå ett slag mot Karisma för varje individ man skall interagera med? Det leder ju till att ju högre värde man har, desto större chans har man att lyckas och desto fler personer (men inte nödvändigtvis alla) kommer tycka att man är snygg. Det fungerar visserligen inte med alla regelsystem (vilket väl säger sig självt, eftersom alla regelsystem inte ens använder tärningar…), och dessutom kanske man inte vill att ett högt värde i Karisma (eller motsvarande) skall innebära att man ser ut som nån sorts standardskönhet. Still.

<font size="1">Edit: Ändrade en formulering för tydlighetens skull.</font size>

Basenanji

Postd20modernist
Målgång är framgång

Alltså, grattis Carro till guldet! Du är bäst. Otroligt skönt att sätta Barber på plats! :gremlaugh:

Men.

* Varför är det förstås bara i "små" grenar som svenska friidrottare tar guld? Typ sjukamp för damer, tresteg och höjdhopp? Varför aldrig 100m, 200m, längdhopp herrar, diskus, spjut, stavhopp mm mm

* Varför kan inte Holm hoppa högre än Sjöberg? Varför kommer inte Klüft över 7000 poäng? Varför blir vi glada och tycker att "det här verkar ju lovande, ta mig tusan!" när Kallurs springer 40 hundradelar långsammare än amerikanska kvalgränsen?

*Varför ser det ut som att Kirsten Belin inte vågar hoppa och river på 4.30 TVÅ gånger när rekordet ligger på över fem meter?

* Varför säger den svenske deltagaren i marathon (eller vad det var) som kommer på trettionde plats dvs sist, att:
"Målgång är lika med framgång, så jag är inte besviken!"

Nåja, ikväll hoppas jag att Kajsa rädda äran!

/B

Netfeed

Swashbuckler
Re: Målgång är framgång

tog sig inte en svenska vidare i diskus eller vad det nu var?

sedan så har väl sverige ingen tradition i de korta löpgrenarna utan snarare i tekninkgrenarna samt något i längre löpgrenar?

sedan har väl Klüft tagit sig över 7000 poäng(7011) i paris-vm

sedan så skulle jag aldrig orkat springa ett marathon, imho, så hade jag vart överlycklig om jag ens kommit till start :gremsmile:

Lambi

Swordsman
Salming

Uttrycket se ut som en påse skridskor i ansiktet kommer väl från honom? (alltså inte ur hans mun, utan från någon annan angående det som är runt Salmings mun - ansikte och stuff)

Ulfgeir

Swashbuckler
Hon gjorde en klar bedrift. Hade bara på tävlingarna i bakgrunden. Såg dock 800-metersloppet och det var dramatiskt värre. Barber verkar vara en riktigt dålig förlorare.

Får hoppas att Klüfts form håller i sig under många år. Menar 12 guld och 2 brons på 14 internationella tävlingar... Klart imponerande.

Kan någon förresten förklara för mig varför i helvete de fortfarande har tävlingar i gång? Snacka om menlös sport med ett klart onaturligt rörelsemönster. Det är ju som att ha en tävling i vem som kan viska högst. Bah!

/Ulfgeir

Basenanji

Postd20modernist
Medhåll

Gång är ett mysterium.
Varför gång? Varför inte "dricka vatten snabbast med sugrör"?
:gremsmirk:

Allvarligt talat, det märkliga med vissa grenar är varför de har ett berättigande och andra inte. Då tänker jag på OS framförallt- men då och då genomförs ju vissa ändringar inom sporterna. Tex har ju sprintgrenarna blivit otroligt populära till skillnad från femmilen i skidor. Grenar som slalom, storslalom får också konkurrens av andra nya grenar.
Det är säkert ett måste att man utvecklar grenarna men jag undrar hur storpolitrukerna inom alla internatiuonella förbund tänker när tex gång år efter år är med i VM, EM och OS...

/Basenanji

Basenanji

Postd20modernist
Carro är inget jmf med mig!

sedan så har väl sverige ingen tradition i de korta löpgrenarna utan snarare i tekninkgrenarna samt något i längre löpgrenar?
Det som är märkligt är att vi ändå har fått fram bra resultat i höjd. Beror det på Viljo (Patrik Sjöbergs tränare med skitsvårstavat efternamn)) och Tregaro kanske?
Borde inte vi kunna få fram någon asbra 400-meterslöpare, trots att vi traditionellt inte haft någon på den distansen?
Undrar hur mycket dopingen har påverkat. Men jag skulle bli jätteglad om den här tråkiga trenden tog slut.

sedan har väl Klüft tagit sig över 7000 poäng(7011) i paris-vm Ja det stämmer. Men att hon ligger på gränsen oroar mig- hon borde ju liksom göra bättre resultat hela tiden. Kanske foten spelade in. Låt oss säga att hon fixat 200m och höjd bättre- då hade hon väl kommit över 7000 poäng?

sedan så skulle jag aldrig orkat springa ett marathon, imho, så hade jag vart överlycklig om jag ens kommit till start
Jaså? Jag tänker hela tiden att om min musiklkärarkarriär skulle gå i stå, då tänker jag satsa helhjärtat på i turordning:
1. Konstsim; jag kan snart hålla andan i trettio sekunder och är rätt smal. Sedan är det ju så kul att få sminka sig också.
2. Konståkning; Äntligen dags att en ny förmåga får prova några hopp och snurrar. Men jag vill inte ha någon tränare som bara kommer dissa min koreografi. Jag kommer revolutionera konståkningen! Hitta på nya rörelser! Hålla i sargen!
3. Gymnastik; Det ser så himla läckert ut med de där biffiga överarmarna som man får av jympa! Idag klarar jag kanske bara tolv armhävningar så jag har förstås en liiten bit kvar, men vänta bara!
4. Ishockey; jag vet bara inte vilken NHL-klubb jag ska spela för. Det är problemet. Nu spelar ju Forsberg i Philly så det kanske blir Flyers ändå. Men å andra sidan ska ju hockey spelas i Kanada så jag kan tänka mig Toronto. Nåja, får bli ett senare problem, just nu koncentrerar jag mig på att inte ramla när jag går ut på isen.

samt

5. 100m; Okej det här kan bli riktigt riktigt tufft! Just nu springer jag på ca 18.57. Men om jag går till chefen och säger att jag måste satsa på min idrottsliga karriär ger hon mig nog tillåtelse att träna åtminstone två-tre timmar. Det borde räcka. Man vill ju hinna med lite annat också...

Förresten kommer min livserfarenhet hjälpa mig att övervinna mentala hinder. Jag är ju faktiskt 34 år nu.

/Basenanji, försöker skoja lite.

magoo

Hero

Fast karisma har hon väl ändå oavsett om hon är en klassisk skönhet eller inte?

Jag tycker att alla som utför något som de är bra på (musik, idrott, hantverk...) är sexiga oavsett utseende. De utstrålar proffesionalism, det de gör ser vackert och nästan enkelt ut fastän det är ursvårt. Carolinas final på 800 meter var en sådan höjdare.

Jag såg en jonglör en gång på Cirkus Cirkör, han var så skicklig att jag fortfarande tänker på honom ibland...

/Magoo, skulle kunna bli groupie

Netfeed

Swashbuckler
Re: Medhåll

varför är dom töntiga grenarna bob och skeleton med i vinter os?
töntigare får man ju leta efter

Ackerfors

Alas, your rapids!
Heja Bergqvist och Green!

En VM-debutant hoppar ut OS-tvåor och anda mer erfarna och meriterade hoppare och plockar ett VM-brons i höjdhopp. Med ett personbästa. Heja Emma Green!
Och Kajsa Bergvist, vilken tjej! Hoppade underbart genom hela tävlingen. En rivning. EN RIVNING*! Herregud, och vilka hopp. Klart över hela tiden. Otroligt, otroligt, otroligt enastående.

* Under allt utom världsrekordförsöken, that is.

Netfeed

Swashbuckler
Re: Heja Bergqvist och Green!

här har vi två stycken prestationer i jämförelser klüft, så som wennerström(eller vad han nu heter) skrev på aftonbladet, detta är nog den bedrift som kommer få bragdguldet(kajsa då, inte green)

Dewain

Veteran
Skryt varning

Håller med dig hon är väldigt duktig. Är igentligen ingen fantast när det kommer till att titta på sport :gremgrin: men när det kommer till Klüft då sitter jag där som klistrad framför dumburken.

Sedan det faktum att hon är nästkusin med min sambo gör ju det hela extra kul. Inte helt illa, jag är släkt i släkten med Karolina Klüft.

/Dewain -funderar på att börja släktforska :gremwink: