Oldtimer
Slava Ukraini!
- Arcane Archer
- Arcane Trickster
- Archmage
- Assassin
- Blackguard
- Dragon Disciple
- Duelist
- Dwarven Defender
- Eldritch Knight
- Hierophant
- Horizon Walker
- Loremaster
- Mystic Theurge
- Red Wizard
- Shadowdancer
- Thaumaturgist
Hur stor skillnad är det egentligen? Jag har iofs bara sett dem från ett spelarperspektiv, men jag tyckte de var väldigt lika varandra.Jo jag tror att FR är mer spritt än GH, vad gäller hur många som spelar i världen.
Och vad som är bäst? Ja det är ju helt en fråga om tycke och smak, jag föredrar GH, lite nostalgi kanske, men jag tycker den är ok.
Ja det beror ju väldigt mycket på spelledaren, nej det behöver inte vara så stor skillnad.Hur stor skillnad är det egentligen? Jag har iofs bara sett dem från ett spelarperspektiv, men jag tyckte de var väldigt lika varandra
Jo det tror jag stämmer.GH har mer fantastik än lågfantasy, men mindre än FR. Med andra ord, lagom.
(Sen är det pluspoäng för att Greyhawk City är en härligt korrumperad stad i bästa Lankhmar-stil som till stor delen styrs av tjuvgillet...)
Nja, just där vet jag inte om jag kan hålla med dig. Visst, FR har några rejäla riken här och där (Cormyr, Sembia, Thay), men de "centrala" delarna av FR består till största delen av vildmark med lite stadsstater här och var. Waterdeep, Baldur's Gate, Iriaebor, Zhentil Keep, Mulmaster, och så vidare tillhör ju inte något rike utan är egna politiska enheter (även om Moonsea-regionen håller på att bli ett Zhentarim-styrt rike, och the Silver Marches är ett nybildat rike uppe i norr).Jag trivs med de lite mindre länderna i GH, grevskapen och hertigdömena som gör att det blir lättare att som spelare påverka även om man inte är på så hög nivå.