Nekromanti Helig krigare

Lille Skutt

Veteran
Jag har inte spelat DoD 6 än (men väntar tålmodigt på böckerna som är beställda) och jag undrar är det skillnad på den heliga krigaren och det som hette paladin i gamla upplagor? och en andra fråga finns det inget annat yrke ni kan diskutera nu det står ju bara diskutioner om heliga krigaren och dom börjar bli tråkiga att läsa när man inte kan diskutera själv

Foggmock

Myrmidon
INTE spelat än? varför hr du beställt böcker om du inte testspelat? /images/icons/wink.gif
du har gjort ett bra köp ifall du gillar gamla DoD.
Iaf. jag har inte spelat någon Paladin i de äldre men i Diablo 2 verkar han som en helig krigare ungefär. jag ska ge en objektiv (yeah, right) beskrivning av en Helig Krigare i DoD 6.
När man gör en RP i dod 6 väljer men vid en viss punkt yrke. väljer man yrket Präst får man lära sig ett antal Böner till att börja med. Oftast 1-4 stycken. När Prästen har äventyrat en del och går upp i 'Level' eller yrkesnivå, från att vara Amatör (där man börjar) till att bli Lärling (typ 'level' 2) kan han välja att bli Helig Krigare. Väljer han att bli Helig Krigare får han igna fler böner och de stannar i effekt. Fortsätter han vara präst får han förmodligen (med en barmhärtig SL) lära sig fler böner, som också blir en effekt bättre. Åter till Helig Krigare. En helig krigare får betydligt mer Stridskapacitet (krångligt att förklara, du fattar när du får böckerna. ungefär blir han bättre på att slåss.) En präst får jättelite stridskapacitet, men fler böner. en helig krigare får använda bättre rustningar, större vapen men har kvar sina kassa böner han lärde sig som Amatör.
kan juh tyvärr itne jämföra med en paladin i DoD-tidigare, men som sagt med detta som grund kan du göra en egen jämförelse, tills du får böckerna och kan stilla din törst...
Ha det bra och lycka till!

Jag vet att jag har rätt!