Jag var och kollade in Hellboy 2: The golden army i går. Intrycket var rätt blandat. Storyn var ok men inte mer, fighterna var på ungefär samma nivå, estetiken helt ok, skådespelarinsatserna över lag ok och jag fick se en av mina stora favoriter, John Hurt, i en liten roll.
Lite kort om storyn, inte alltför mycket spoiler egentligen men jag spoilar ändå för säkerhets skull.
Summa summarum så ger jag filmen 3.7 gutiska baggar varav en halv till en poäng beror på det spoilade delen.
Lite kort om storyn, inte alltför mycket spoiler egentligen men jag spoilar ändå för säkerhets skull.
Hela upplägget med alvprinsen och dennes syster (följaktligen alvprinsessan) är strålande. Skådespelarna är helt fantastiska, de bådas kval och effekterna av de val de gör är strålande och det är helt enkelt vackert att se och slutscenen med den uppbyggnad som gjorts fram till den är så vacker att det nästan gör ont (om än lite klyschig kanske). Filmens absolut största behållning med bred marginal.
Summa summarum så ger jag filmen 3.7 gutiska baggar varav en halv till en poäng beror på det spoilade delen.