Rising
Vila i frid
I senaste Dragons Creature Catalog fanns ett av de häftigaste monsterna jag någonsin sett; Hellchain Weaver; en jättespindel som spinner nät av hullingförsedda kedjor istället för traditionellt spindelnät. Hur coolt är inte det? Dessutom är den gargantuanskt stor, slåss oschysst, gnider fram ett hemskt läte med sina spindelben och verkar kunna fucka upp precis allt som är dumt nog att börja mucka med den.
Hoppas, hoppas, hoppas att den här vinner traction och kan ses i fler D&D-sammanhang. (som mini också, kanske?)
Erm... Det var bara det.
Tycker ni också att den var häftig? Eller vill ni prata om något annat monster? Eller... kan vi inte ha en tävling - alla ska hitta på varsitt monster. Inte "spelbar ras" eller "intressant främmande kultur", utan bara "grymt monster som skall hackas!"
Eller uh... Jag vet inte, skriv något om ni vill.
Hoppas, hoppas, hoppas att den här vinner traction och kan ses i fler D&D-sammanhang. (som mini också, kanske?)
Erm... Det var bara det.
Tycker ni också att den var häftig? Eller vill ni prata om något annat monster? Eller... kan vi inte ha en tävling - alla ska hitta på varsitt monster. Inte "spelbar ras" eller "intressant främmande kultur", utan bara "grymt monster som skall hackas!"
Eller uh... Jag vet inte, skriv något om ni vill.