Nekromanti Hellre Ljudbok

PAX

Jordisk Äventyrare
Lyssnar just nu på Midvintermörker av Lars Wilderäng, och insåg idag att det här är en bok jag definitivt inte vill läsa. När skiten träffar fläkten och kungens män går till motattack på Gotland, då haglar kommandon, korta meningar, Alpha, Charlie, Bravo och dubbel M med understrykning. Så det känns oerhört skönt att bara få njuta av uppläsarens tolkning, och se händelserna spelas upp i mitt inre sinne, när jag på dåligt asfalterade vägar i de småländska skogarna, far fram i olaglig hastighet, till och från jobbet.

Så vilka böcker ska man undvika att läsa, och i stället lyssna sig igenom?

JJoghans

Regelknackare
The Colour out of Space, eller "Färg bortom tid och rum" av HPL, och inläst av Ernst Hugo Järegård.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Dazumal;n192038 said:
The Colour out of Space, eller "Färg bortom tid och rum" av HPL, och inläst av Ernst Hugo Järegård.
Mmmm... HPL läst av Ernst Hugo gör sig väldigt, väldigt bra!

Jocke

Man med skägg
Illuminatus! I deepleaf audio versionen är en höjdare.
Efter att ha hört Niel Gaiman läsa ur Ocean at the end of the Lane så gick det inte att läsa den själv.
Annars så gillar jag att lyssna på sånt som jag inte är intresserad av nog för att läsa. Typ en gw deckare eller nått fantasy. Gärna när jag fokuserar mest på nått annat, som ett mmo, diskning eller att måla en warhammer gubbe.

Luftslottet

Warrior
Alltså jag är ju helt såld på ljudböcker. Ibland är de lite svårt att hitta en uppläsare som är bra men följande böcker har jag tyckt haft de mesta.
-cirkeln trilogin
-stjärnfall trilogin av Lars wilderäng
-First Law trilogin Joe Abercrombie
-Wheel Of time (alla böckerna) av Robert Jordan