Nekromanti Help a latmask out!

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Hej på er!

Jag är lat och min google-fu är svag och jag hoppas någon kan hjälpa mig!

Mina spelare kommer bege sig in i ett tempel/helgedom/krypta från en förlorad kultur i ett bergsområde i Belgiska Kongo. Vissa legender säger att hela civilisationen är byggd av ättlingar från Atlantis och det ryktas om nån mäktig artefakt som tydligen ska finnas gömd inuti templet.

En expedition av nazister är också där och letar efter detta tempel, samt en amerikansk expedition ledd av Oppenheimer.

Vet någon var jag kan hitta en karta över ett dylikt tempel?
Eller måste jag skapa en själv med någon av alla drösvis med generatorer som finns tillgängliga.

Sen undrar jag om någon har några fräsiga idéer om vad som kan finnas inuti templet som vittnar om att det är byggt av Atlantis-ättlingar?

obak

Hero
http://www.planetware.com/karnak/gre...y-qena-gta.htm
Egyptiskt tempel, vilket stämmer bra eftersom alla woo-woos vet att egypterna är ätlingar till atlanteanerna.
Hoppas verkligen att spelarna fick informationen om templet genom gömda passager i Olof Rudbecks Atlantica, där det påvisas att Svenskarna (hör och häpna!) är de EGENTLIGA arvtagarna till atlantis.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Atlantica

Den resande vid norra polens haf
Fann under blekrödt sken från norrskenslågor
En mastodont vid bottenfrusna vågor
Med snö betäckt i tusenårig graf.

Hvad har urvärldens jätte närt sig af?
Det är ett spörsmål, som bland andra frågor
Bekymrar zoologiska förmågor --
Petrifikaterna ge ingen klav.

Så gamle Rudbeck, forskarn drar med ifver
Ur seklers damm och glömska din foliant,
Litteraturens urvärldselefant!

Fossile patriot! Du gåtlik blifver
För den, som ej sitt hjärta värmt, som du,
Hos segerfanor, ack, som multnat nu!

Slå upp en sida uti Rudbecks bok:
På bistert allvar gamle herrn bevisar
Att paradiset låg bland svenska isar,
Att Roma burit Sveafolkets ok.

Den tvifla vågar, vore ju ej klok:
Slik hädare han väldeliga risar
Och, glädjestrålande, sin lycka prisar
Att vara Sverges son -- sublime tok!

I sin Atlantica han inrymt spalter
Åt en latinsk version, som skrider tung,
Lik romarslafven bak nordmannakung.

Jag tror mig se liktorernes gestalter,
Som följa Thidrik, konungen af Bern;
Rebellen bäfve! de ha spön och järn.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Karnak-kartan var ball men inte riktigt vad jag letade efter, jag hittade faktiskt en annan som var lite mer åt dungeonhållet. Otydligt av mig i startposten är jag rädd för. Tack i alla fall!

Vita gorillor ska direkt in i djungeln runt om templet! Jag känner mig dum som inte kom på det själv.

Dinosar kanske jag också ska plocka in. Kanske ska templet ligga i en gömd dal där tiden verkar ha stått still. Waah de ska såklart stöta på en livs levande Atlantean.

Jag kan även säga att OM äventyret slutar med att Oppenheimer får tag i artefakten så kommer han reverse engineera den för att ta fram atombomben.