Nekromanti Help

inte

Veteran
är det någon som vet vart man kan hitta info om förökning i eon ??

Carolus

Veteran
Jodå, det står nämnt i åtminstone Alver apropå alvers fruktbarhet. Ob3t6 mot tål typ en gång per år. Plus/minus en tärning för försiktigt resp. flitigt försökande.../images/icons/smile.gif

Melius frangi quam flecti

Lord Samuel

Warrior
Vad menar du med förökning??
Att veta hur många fler monster/invånare i mundana blir, eller hur lätt/svårt det är att bli gravid om man har/inte har sex och vilka preventivmedel det finns?
Jag tror du får specifiera frågan lite bättre, förökning kan betyda så mycket olika saker, men som ett kort svar kan jag säga att det nog fungerar ungefär som i vår värld.
Och, som i alla rollspel, SL bestämmer...

SirDr

Veteran
så människor borde ha det dubbla då? - beronede på försökandet.
och dvärgar ob4t6 med samma villkor..?

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro

Ordeith

Veteran
Det står t.ex om tirakernas förökning i tirakboken och om alvers i alvboken.

Let the dragon ride again on the winds of time

Carolus

Veteran
Nope, som jag fattar det så har både alver och människor ob3t6 i grundsvårighet vid "normal" samlagsfrekvens. Skillnaden är att alvkvinnor får successivt svårare att bli gravida ju fler barn de får (+ob2t6 per barn), vilket inte enligt de reglerna gäller människor. Dvärgar vet jag inget om dessvärre, har inte pluggat in den boken då jag är alvfantast/images/icons/smile.gif

Summa summarum, svårigheten är för människor ob3t6 mot Tål, lägg till/dra ifrån en tärning beroende på hur ofta paret försöker.

Melius frangi quam flecti