Nekromanti Helvetet har frusit till is...!?

Storuggla

Champion
Va? Snygg layout? Mongoose? Du lögnar, det kan inte vara sanning... vågar man hoppas på att Runequest Deluxe är snyggt då också?

Storuggla, hoppass kan man ju alltid

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
OMG!

Vafan! Ska de också skärpa sig till slut? RQ-prylarna är ju bara för kassa. Men Conan 2e ser ... tittvärdigt ut. :gremlaugh:

/M

Storuggla

Champion
Re: OMG!

"Men Conan 2e ser ... tittvärdigt ut."

Ett t för mycket, med tanke på bilderna :gremblush:

Storuggla, hinner före troberg

G

Guest

Guest
Nja, snyggt och snyggt... Det SER bra ut men jag gillade den förra bättre. Nu är det så få grejer i ramen att det blir för påfallande och småstörigt. Visst... Kvinnan ser bättre ut... Hehehe! Men nja...

Dessutom har jag hört att boken ska vara i svartvitt, någon som kan bekräfta detta? Men innehållet verkar bra. Att alla Sorcery stiles fått en egen Defensive Blast är skitcoolt då det tidigare var riktigt illa konstruerad.

Några av dom nya Stridsmanövarna verkar också riktigt coola, vad sägs om detta:

Kip Up
You fl ip back up to his feet from a prone position.
Action: Immediate
Prerequisite: Jump 5 ranks or Tumble 5 ranks, Mobility.
Circumstance: The character has just been knocked
prone.
Effect: The character may immediately make a Jump or
Tumble check (DC 20) as a reaction to having been knocked
over. If successful, he immediately regains his footing. He
still draws attacks of opportunity when standing up.

Så... slutsats... Ja det ser bra ut, men jag tycker att ramen är lite väl fet och iögonfallande.

Men vadå, jag är ett Fanboy av Conan så jag kommer köpa, köpa och köpa allt :gremlaugh:

Storuggla

Champion
Fast det du citerade är också ett tecken på att Mongoose i alla fall inte övergett en av sina traditioner:

"You flip back up to his feet from a prone position."

Du flippar upp till vems fötter sa du? Bra att veta att Mongoose i alla fall inte korrar sina produkter fortfarande. Någon fast punkt i vardagen är bra att ha.

Storuggla, kippers

G

Guest

Guest
Hehehe... Ja konsekvens är bra :gremlaugh:

Jag stör mig inte så värst mycket på det...

Men som du säger, om man flippar upp på motståndarens fötter så innebär det att man ställer sig i motståndarens ruta och alltså provokar en Attack of Opportunity och skulle motståndaren ha Combat Reflexes så kanske man får två Attacks of Opportunity mot sig. En för att man flippar upp och en för att man flippar upp på fiendens ruta :gremlaugh:

Ja, nu är det nog inte så... Men mer korrande kan ju vara på sin plats.

Arfert

Facit
Snyggt.. nja, det kvalar inte in som snyggt i min bok, men det är i alla fall acceptabelt och man kräks inte när man öppnar boken.. vlket är en avsevärd förbättring. Jag HATAR vad de gjorde med mitt gamla favvospel RQ.

Johan K

Gammal & dryg
Shit !
De ilustrationerna var ju skitsnygga måste jag säga.
Tmmen upp för det.

/ Johan K, som är aptrött efter konserten igår.