Nekromanti Hemgjorda tiles och kartor till D&D Miniatures …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag satt och lattjade lite i Illustrator och kom på att det vore busenkelt att göra lite mallar och fördefinierade format för att bygga egna kartor och tiles till D&D Miniatures.

Hittills har jag bara gjort en sorts stengolv (lägg märke till slumpfaktorn som gör varje stenplatta olik alla andra), tjocka väggar, tunna väggar och runda pelare. Det bidde såhär:

Nån som har förslag på andra saker som bör finnas?

Jag har redan planerat diverse fallgropar trappor och möbler, men alla förslag välkomnas.

Sen kan alla som har tillgång till Illustrator få malldokumentet och göra sina egna tiles och kartor.

Selly

Level 5 Laser Lotus
Kort svar. [ANT]

Först och främst så skall du få ett gott råd. Lite väl hätsk ton kanske (jag är på hyfsat gott humör), men budskapet gäller. Sedan skall jag ändå vara snäll nog att länka dig hit.

Troberg

Sinister eater
Re: Hemgjorda tiles och kartor till D&D Miniatures ?

Jag satt och lattjade lite i Illustrator och kom på att det vore busenkelt att göra lite mallar och fördefinierade format för att bygga egna kartor och tiles till D&D Miniatures.
Det finns några olika tiles, både med kvadratiska och hexagonala, i PaperFig, där även ett format för såväl miniatyrer som golvplaner definieras.

Hittills har jag bara gjort en sorts stengolv (lägg märke till slumpfaktorn som gör varje stenplatta olik alla andra)
Testa också att göra ett rutnät i PSP, lägg på rejält med brus och använd sedan tile-verktyget på det. Funkar skitbra! Jag har några sådana varianter i PaperFig.

Sodivra

Champion
Re: Hemgjorda tiles och kartor till D&D Miniatures

Ja! Fallgropar! Jag har saknat dom.

Eftersom du har något man kan skjuta över, men inte gå över, vad sägs om motsatsen också? - Dörrar. Blockar line of sight om man inte står i rutan angränsande den.

Samt förstås dubbeldörrar, för alla stora pojkar och flickor.

Rising

Vila i frid
Slaktrummet:

Jag kan visa det rum som jag klurar på:

Slaktrummet

Problemet är bara att jag inte vet reglerna för stup ("pits", de nämns i flygreglerna har jag för mig, så jag har alltid trott att det skall finnas några sådana, men nu misströstar jag.)

Fast egentligen är jag mer intresserad av den stora karta jag håller på med; där det ena laget skall skydda ett fort mot den andra spelaren, som skall agera som invasionsstyrka. Den skall ha vindbrygga; flera våningar, kreneleringar och tja... hela skiten. Den kommer äga.

Nå. Ballt att det pulas i stugorna.