Nekromanti Hemligheter

Gud_zilla

Veteran
Jag tycker att det är förbannat dummt av Neo games att släppa en modul som riktar sig uteslutande till SL som "Hemligheter" gör.
Vi har två SL (Jag är nr, 2) i vår grupp och jag kan inte ta del av de grejer som SL nr 1 vet. Detta suger fet balle tycker jag.

Gud_zilla är förbannad :gremmad:

Zalpurgius

Veteran
Jag tror att boken endast riktar sig som en modul. Men som läser den tar ansvar för den. I detta fallet får ni skylla er själva.
Men jag vet hur det känns.
Det känns bra att ingen spelare i vår grupp smygtittat i L&H - jag har nämligen kedjor runt den.
Det blir alltif problem när man har flera spelledare, men det är en smäll man får ta.
Dela upp boken mellan er. Om nu inte den första har läst igenom hela.
*Humm...*

Perenna

Swordsman
Jag tycker att det är förbannat dummt av Neo games att släppa en modul som riktar sig uteslutande till SL som "Hemligheter" gör.
Vi har två SL (Jag är nr, 2) i vår grupp och jag kan inte ta del av de grejer som SL nr 1 vet. Detta suger fet balle tycker jag.

Så det är bättre om de aldrig nämner någonting om Mundanas skapelse, legender, hemligheter och liknande?

Johan K

Gammal & dryg
Sak samma...

Det är ju iof ett dilemma att ha 2 SL i EON när man ger ut en sådan bok. men ändå..
Försök att bortse från boken & njut av att spela istället. När det är din tur så kör ditt rejs när det gäller den modulen.

King Kromm

Hero
Skulle vilja ha fler som va te sl....

med massa olika saker jag kan komma på, fast jag har en känsla av att inget av dem nånsin kommer att bli verkligenhet... nästan så att jag kan slå vad om saken...

En SL som jag hade tyckte att det var bättre att alla visste de flesta hemligheterna (i huvudsak om gruoppen dock).
Då lämnar man det upp till spelarna att se till att deras karaktärer vet inte, och inte använda sej av det.

Själv har jag spellett detta en gång också, då det var tanken att en spelare skulle lista ut vilken gudinna de handlade om.
Spelaren svarade:
'Jag vet, men min karaktär vet inte'

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Hemligheter [något OT]

"Spelaren svarade:
'Jag vet, men min karaktär vet inte'
"

Drömmen för alla spelledare! :gremsmile: Känns det inte bra när man hör sånt från sina kära spelare? :gremsmile:

Re: Hemligheter [något OT]

Hehe, inte för en oerfaren SL som lagt en del av kampanjen på det där....
Själv är jag rätt sådär också när jag spelar. Som SL måste jad trots allt veta hemligheterna.
Som *piiiiiiiiiiiip* i Consaberboken :gremsmile: