Nekromanti Hemmabygd SL-skärm för Mass Effect

Max Raven

T12-kultist
Har en liten hobbygrej som jag tänkte göra i förberedelse för en Mass Effect-minikampanj på en 6 äventyr eller så. Syftet är att få grepp och få fram mitt regelsystem till Ett Steg Framåt (som har en del likheter med teknologinivån [mer avancerat på vissa sätt, mindre på andra]). Eftersom första sessionen är några veckor bort har jag tid att göra lite grejer först. Och lära mig lite om hur man bygger en SL-skärm. Tankar just nu:
Jag kommer skriva ut 3 eller 4 bilder på liggande/landscape A4. Dessa kommer jag sedan (antagligen) laminera. Jag sammanfogar dessa med textiltejp (tror jag det är) och limmar för ögonblicket inte fast några tabeller permanent på baksidan - det blir häftmassa eller tejp fram tills jag börjat få rätsida på vad jag vill ha snabbt tillhands.

Bilder: Internet är knökfullt av stämningsfulla ME-bilder. Jag gillar för närvarande de här:

Eftersom en av gruppmedlemmarna tyckte en Elcor skulle vara med så tänkte jag på Blasto-filmpostern, men den fanns tyvärr inte i "rent" format.

(Jag tänker inte sälja skärmen, det är mer en jobbprototyp, så jag oroar mig inte för copyright. :gremtongue: )

Jag har lite spridda tankar om att sidorna kanske borde passa ihop en del rent färgmässigt, tematiskt o s v, för annars kan det kännas plottrigt.

Jag vet att vi har ett par SL-skärmveteraner här, feedback och idéer mottages tacksamt.

slanfan

Hero
Snyggt! Det är smart att inte limma "tabeller" på studs utan känna efter vilka du vill ha och hur du vill ha dem.
Bonuspoäng för att vår ärorika människoras endast representeras av söta flickor!
(är rymdvarelserna "söta flickor" även de? svårt att avgöra.)

Måns Bredelius

Veteran
Strunta i att ha regler på den. Måste säga att det skulle se snyggt ut med de där bilderna på. Ge spelarna stämningsbilder istället för regel fluff shiit.

Max Raven

T12-kultist
Måns Bredelius said:
Strunta i att ha regler på den. Måste säga att det skulle se snyggt ut med de där bilderna på. Ge spelarna stämningsbilder istället för regel fluff shiit.
Va? Reglerna ska vara på min(SLs) sida. :gremsmile:

Har skrivit ut tre bilder nu iaf, och laminerat (med hemlaminator från clas ohlson). Så här i efterhand slog det mig att jag kunde klippt/skurit ut utskrifterna och satt/limmat fast på svart tjockt papper innan lamineringen - hade sett snyggare ut. Ja ja, live and learn - hade inget svart papper hemma i vilket fall. Lärdom #2: Damma av lamineringsytan innan du laminerar (Lamineringspapper drar till sig damm väldigt effektivt).