Nekromanti Hemsidan

O.J

Veteran
NeoGames hemsida är inte uppdaterad sedan 00.08.11
Det är rent ut sakt, Jävligt dåligt.

O.J, Turn the Page

Wy do they call you O.J ???
Because i kill pepole and get away with it...

Krille

Super Moderator
"NeoGames hemsida är inte uppdaterad sedan 00.08.11
Det är rent ut sakt, Jävligt dåligt."

Jag vet.

Problemet är att vi inte har något att uppdatera med. Vi sliter häcken av oss med Consaber och Offensiv för tillfället, och i alla fall jag är övertygad om att ni inte har lust att läsa om hur många vapensköldar Calle ritar per dag eller hur många burkar Dr Pepper som Ola bäljar i sig per vecka. Så fram tills i alla fall någon av Consaber eller Offensiv är ute (eller i alla fall på tryck) så har vi helt enkelt inte tid att producera något nytt för hemsidan, och inga riktigt vettiga nyheter att komma ut med heller.

Såvida ni nu inte är perverst intresserade av vapensköldsproduktion och Dr Pepper-konsumtion, förstås.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Ezping Orm

Hero
Men vad fan håller ni på med? Jag trodde att Consaber redan var färdig för tryck.. vad är det som tar sån jäkla lång tid?

Ezping Orm

Krille

Super Moderator
Vad fan vi håller på med

"Men vad fan håller ni på med?"

Produktionen, förstås! Vad trodde du? Qake III Arena i nätverk, eller?

"Jag trodde att Consaber redan var färdig för tryck.. vad är det som tar sån jäkla lång tid?"

Tro mig, i det ögonblick som Consaber är färdigt för tryck så åker det i tryck. Vad jag hittills har sagt är att textmanuset är färdigt. Från det att textmanuset är inlämnat är det en lång väg kvar. Det är inte bara att dra och släppa manuset i Quark Xpress och skicka iväg det till tryckeriet. Vid det laget tar det jobb som författaren inte kan göra mycket åt vid: grafisk formgivning, redigering, layout, illustrerande, kartor, korrekturläsning et cetera. Det ska också ta sin stilla tid för att produkten ska nå hög kvalitet.

Så mycket vet jag att Consaber är så nära "färdig för tryck" som en produkt kan bli. Jag vet inte om den gick i tryck i fredags, men om det inte gjorde det bör det ske under veckan.

- Krille

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Är "lands-modulerna" värda att köpa?

Consaber, Asharien & Soldarn och Jarla? Är de värda att köpa eller klarar man sig med Mundana?
Hur är det med Sorgernas brunn? Är den bra?

/P|uT0NiUm
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

G

Guest

Guest
Re: Är "lands-modulerna" värda att köpa?

Consaber, Asharien & Soldarn och Jarla? Är de värda att köpa eller klarar man sig med Mundana?
Hur är det med Sorgernas brunn? Är den bra?

Consaber är lite svårt att veta eftersom den inte har kommit ut på marknaden än./images/icons/wink.gif Men blir den modulen likvärdig A&S så är den klart köpvärd.

Jarla och Sorgernas Brunn tycker inte jag är speciellt använd bara. Jag är ju iofs bara en simpel spelare så jag har inte läst modulerna helt men om man tittar på hur mycket vi använt dem.
Jarla använde vi när vi spelade äventyret och sedan har vi använt det när vi varit i staden Jarla någon enstaka gång. Men det som står där om staden är inget man inte skulle kunnat komma på själv.
Sorgernas Brunn var ett rätt roligt äventyr att spela, det rörde runt ordentligt i vår spelgrupp. Men annars så tror jag inte man kan använda det till något annat.
Moduler som behandlar länder, typ A&S, använder vi betydligt oftare. För det första så spelade vi väldigt mycket på Asharina förr, men nu när vi börjat en ny kampanj i Consaber så har vi använt den ganska mycket ändå till diverse saker.

Så mitt tips är att köpa A&S och om Consaber är samma sak, fast om Consaber då :), så är den också helt klart köpvärd.

/Tiamel

Dranvar

Veteran

Jag haller med, A&S är helt klart köpvärt men sorgernas brunn är det si sa där med även om man kan hämnta mkt inspiration ifran den sa tycker jag fortfarande att 179:- är lite för saftigt men det säger jag bara för att jag är student och dricker alldeles för mycket.
Kör pa Consaber(den skulle tryckts nu i fredags) och A&S det är vad jag rekomenderar.

Dranvar,[color:red]längtar till den dag da Neogames annonserar med att de skall släppa Jargien</font color=red>

LeJonklev

Swordsman

De är klart köpvärda förutom Jarla som inte är någe vidare.
Sorgernas brunn tänker jag inte utala mig om(förutom att det jäkla äventyret tog kål på min rollfigur!).

LL

Largoi

Warrior
Håller med Ezping (inte bara för att vi är kompisa

Det är ju seriöst erat jobb, jag tycker det inte verkar som det spelar så stor roll för er eftersom ni ändå tjänar pengar, visst det kan vara jobbigt att vara tvungen att kläcka bra idéer på begärna, men va fan det borde ju inte hindra er från att uppdatera hemsidan och iså fall berätta hur det går med bildlayouten,kartor m.m.
jag vet inte med alla andra men jag är iaf lite intresseard av vad som händer på Neogames...
Sen ska jag naturligtvis tillägga att jag tycker era produkter får t.ex. Chronopias alla böcker att suga stenget, men dom kom iaf...

Jag är gud
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Largoi on 2000-10-09 01:26.</EM></FONT></P>

Krille

Super Moderator
Hem till Neogames

"Det är ju seriöst erat jobb, jag tycker det inte verkar som det spelar så stor roll för er eftersom ni ändå tjänar pengar, visst det kan vara jobbigt att vara tvungen att kläcka bra idéer på begärna, men va fan det borde ju inte hindra er från att uppdatera hemsidan och iså fall berätta hur det går med bildlayouten,kartor m.m."

Jag vet inte hur intressant det är att någon gång i juni tala om att Calle har börjat med kartorna, för att i juli tala om att Calle fortfarande arbetar med kartorna och har börjat redigera lite, för att i augusti tala om att Calle ritar vapensköldar och redigerar ännu mer... jag menar, till och med Hem till Gården är mer intressant än vad som sker på vecklig basis på Neogames, egentligen.

Men betala en heltidslön så ska jag nog kunna uppdatera Neogames hemsida varenda dag, men det lär inte vara särskilt intressant det som den uppdateras med. Det lär nog bli världens tristaste webbdokusåpa av det...

(med vilket jag vill ha sagt att jag faktiskt inte får särskilt mycket betalt från Neogames, utan är tvungen att lägga min energi på att jobba på annat håll för att betala hyran, och därför inte får så mycket tid över heller)

- Krille

DjeVul

Warrior
Re: Håller med Ezping (inte bara för att vi är kompisa

Och vad vet du om det?

Gunnar_UBBT

Veteran
Re: Hem till Neogames

Kvalitet snarare än kvantitet har jag alltid tyckt. Så fortsätt i den stilen. Hellre ytterligare en korrekturläsning av ett kapitel än att uppdatera hemsidan med "nu har vi korrekturläst kapitel x en gång".

/Gunnar