Nekromanti Henéaporträtt

Zadrith

Hero
Bilden på en Henéa som jag ville ha förslag till för ett par veckor sedan är nu klar att kritiseras och finns utlagd på min sida om det är någon som är intresserad.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Ideer

Snyggt !
Faktiskt, jag har försökt att 3D-modellera lite granna själv och jag vet hur grymt svårt det kan vara, särskillt att göra någonting så svårt som ett ansikte.

Lite anmärkningar dock.
Om jag fick bestämma, vilket jag inte gör, det är du som bestämmer, det är trots allt din bild. Men, om jag fick bestämma så skulle jag nog jobba på 2 saker.

1) Öronen. Jag tycker att alvers öron är spetsiga, inte avlånga. Alverna i sagan om ringen filmen, Vulcanerna i StarTrek eller *skakar* alvteckningarna i gamla DoD Alv boken.
Så som den här alven har öron har jag mer tänkt mig misslor.
Men det är bara min lilla åsikt.

2) Håret.
Nu vet inte jag exakt hur svårt det är att göra hår, det kanske är grymt svårt.
Jag skulle nog antingen ge henne ganska långt hår, satt i hästsvans, flätat eller utsläppt.
Eller, så skulle jag raka henne fullständigt, och kanske till och med tatuera hårbotten på köpet.

Ja, det var vad jag har att säga. Hoppas du får idéer för att göra bilden bättre

Zadrith

Hero
Tack för och komentarer till ideer

Tack för ideerna!
Håller med dig om öronen men det var svårt att göra dem på det viset så att det såg snyggt ut, ska dock anstränga mig lite mer nästa gång. Det är svårt att få håret att se bra ut, speciellt när det är så mörkt. Håret är dock långt och uppsatt i hästsvans den går bara inte att se i nuvarande vinkel. Ska göra en helfigursbild nästa gång och då ska jag se till att det är med.
Kan dessutom i ärlighetens namn upplysa om att jag använder programmet Poser som gör det mesta av ansiktet åt mig så jag kan inte ta åt mig så mycket av äran för det.

Zadrith

Hero
Nu även misleflicka

Inget för trångsynta eller svagsinta!!!!

Tack till GrottrolletNaug för att han väckte tanken och till Krille för upplysningar!!

Helmgast
Re: Nu även misleflicka

Fast hon ser lite mänsklig ut. Det går inte att se att det är en missla (utgår ifrån Mundanabilden). Ioma du inte verkar vilja det så kommenterar jag inte nakenheten.

Zadrith

Hero

För det första vill jag klargöra att du för min del får kommentera vad du vill jag ville bara poängtera att den som fann bilden olämplig måste vara något betydligt alvarligare än känslig. Hade personligen hellre gjort henne med kläder på även om jag tycker att det är trevligt med nakna flickor (mislor så väl som människor) men jag hade inga passande klädfiler att tillgå.
Jag "gjorde" henne på jobbet och hade inte tillgång till någon beskrivning men fick lite hjälp av Krille. Nu när jag har läst boken skulle jag nog ha gjort henne lite spensligare än jag gjorde men i övrigt kan jag inte hitta någonting som antyder att de skulle se annorlunda ut.
Det finns flera bilder på mislor här och där i diverse eontillbehör och de flesta har inte lika utpräglade drag som den i Mundana.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Relativ längd av misslor

Är misslor verkligen åtta huvuden långa ?
Det är i alla fall människor, och det är så man ser att en dvärg är en dvärg för att han är typ 5 huvuden lång.
Din modell är hur som helst runt 8 huvuden lång, kanske nåt att funderar på ?

Zadrith

Hero
Re: Relativ längd av misslor

Min modell är inte alls åtta huvuden lång. Ifall det ser ut så, så beror det på "kamera vinkeln".
Kroppen är minskad i längd med 20% huvudet har samma storlek som normalt.

Jerry Sköld

Veteran
Det här med misslor...

Bara en ärlig fråga...

Eftersom jag hört flera hänvisningar till sexiga missle-"babes"; är det erkligen bara jag som ser misslor som små sagovarelser som med människors ögon lätt uppfattas som barnsliga till utseendet?

Av naturen välförsedda kvinnor är INTE vad jag associerar med dessa små väsen... elfquest-alver korsade med hober och hustomtar är mer min idé. Men jag kanske är ensam?

Insignia

Swashbuckler
Du är inte ensam

Jag har aldrig föreställt mig misslor som särskilt kurviga heller. Och jag är rätt säker på att Storuggla håller med :gremwink:

Marcus_UBBT

Warrior

asså hon ser ju precis ut som en människa, det är väl det avatarex försöker få fram. och jag håller nog med, är jag rädd. fast väldigt snyggt gjord var den, jag menar, gjorde du brösten och texturerna och bröstvårtorna och allt själv är du verkligen en mästare.

Storuggla

Champion
Re: Du är inte ensam

Och jag är rätt säker på att Storuggla håller med :gremwink:

Hur visste du det? /images/icons/yikes.gif Men jo, jag håller med.

Storuggla, medhållande

Storuggla

Champion
Re: Du är inte ensam

Jag vet sånt /images/icons/wink.gif

Wow. Jag är impad.

Storuggla, impad värre

Rosen

Myrmidon
Re: Det här med misslor...

Av naturen välförsedda kvinnor är INTE vad jag associerar med dessa små väsen...

Finns väl individuella variationer, precis som hos människor... Och det här är förstås misslornas motsvarighet till Samantha Fox. (-:

--
Åke

Krille

Super Moderator
Ni har båda fel

"Eftersom jag hört flera hänvisningar till sexiga missle-"babes"; är det erkligen bara jag som ser misslor som små sagovarelser som med människors ögon lätt uppfattas som barnsliga till utseendet?"

Misslor är misslor. Huruvida de är babes eller barnsliga sagovarelser är upp till individen.

För min del (och jag har också fel) så är misslor inkarnationen av svensk sommar på landet, med folkdräkter, dans kring midsommarstången, sill å potäter, mygg stora som flygplan och små grodor: