Nekromanti Heroes of Neverwinter

Max Raven

T12-kultist
Någon annan som spelar Heroes of Neverwinter?

Tänkte det skulle vara trevligt att ha lite fler folk som man kan rekrytera för äventyr. Har en cleric och en rogue själv. :gremsmile:

(Vincent Eskilsson på Facebook. Hälsa från WRNU om ni vill adda mig)

Rickard

Urverk speldesign
Riktigt trevligt spel. Jag håller på och levla upp min människo-cleric så att jag kan få göra egna dungeons. :gremsmile: Just nu har jag bara Marcos rouge att använda, så det vore trevligt med tillök i sällskapet. ^^

Addar dig.

/Han som normalt har policyn att inte adda folk på faceburk

G

Guest

Guest
Coolt! Jag kände inte till det här. :gremlaugh:
Addar dig.

Edit: Catboots är jag.

Rickard

Urverk speldesign
anth said:
Facebook? Tack, men nej tack.
Själv hade jag samma princip om Facebook-spel (och inte bara Facebook), men det här flashspelet samt CivWorld är faktiskt underhållande och inte helt IQ-befriade.

/Han som mest gjorde det här inlägget för att säga att han heter Rickard Elimää på Facebook

Patrick Bateman

Warrior
Jag tänkte inte adda någon, men...

OT
Jag har några frågor om själva spelet.
1. I vanliga fall (med "riktiga" spel på xbox etc) brukar det vara en ganska stadig tillströmning av loot och xp. Jag är än så länge bara på lvl 2 med min warrior, men både xp och framför allt loot verkar komma väldigt långsamt. Behöver jag spela längre för att det ska lossna eller går det så långsamt som det verkar att göra framsteg? Ska sägas att jag bara gör 1-2 quests per kväll.

2. Och en fortsättning på föregående fråga: är det här en spel där man i princip måste "grinda" och spela samma äventyr om och om igen?

3. Är det någon som har förstått hur formeln för att räkna ut xp för klarad quest fungerar? Jag har bara kört på normal svårighetsgrad hittills. Vanligt är med en multipel på x0,05. Spelar jag för dåligt eller måste man välja högre svårighetsgrad? Även om jag aldrig misslyckats med en quest, tycker jag ändå att motståndet är ganska svårt.

Rickard

Urverk speldesign
Nu har jag nått level 10 och gjort en egen dungeon. Ni som har mig på Facebook kan hitta den genom att klicka på User när adventure board är uppe och sedan på knappen för Friends made. Det är en level 3-bana som heter The Slayer. Tyvärr fick jag inte sätta var någonstans spelet skulle sluta (via skatter - en på shamanen och en i byn var min plan) så storyn är lite knasig.

Patrick Bateman said:
2. Och en fortsättning på föregående fråga: är det här en spel där man i princip måste "grinda" och spela samma äventyr om och om igen?
Jag kom till level 10 genom att köra normal på i princip alla banor och sedan köra om nästan alla banor i staden på hard och heroic. Jag tror att jag svarade på fråga 1 i samma veva med detta svar.

3. Är det någon som har förstått hur formeln för att räkna ut xp för klarad quest fungerar? Jag har bara kört på normal svårighetsgrad hittills. Vanligt är med en multipel på x0,05. Spelar jag för dåligt eller måste man välja högre svårighetsgrad? Även om jag aldrig misslyckats med en quest, tycker jag ändå att motståndet är ganska svårt.
Det är massor av variabler - se hjälpavsnittet i spelet för mer information - men jag har märkt att det viktigaste är den totala level som hela partyt är på (fyra personer = mindre XP), svårighetsgrad samt hur många i partyt som blir bloodied och dödade.

/Han som bara hade tänkt att göra ett inlägg för att berätta om sin bana, men tyckte att han kunde passa på att svara på detta inlägg i samma veva

Patrick Bateman

Warrior
Han, tackar för att du rätat ut ett antal frågetecken!
Måste tyvärr erkänna att jag missat det inbyggda Hjälp-avsnittet... :gremblush: