Efter att, från två oberoende källor och väldigt kort tid, ha fått Heroes rekommenderad så bestämde jag mig för att ta och se den. Tydligen har pilotavsnittet blivit nerklippt från två timmar till hälften, vilket bidrar till att det hela är väldigt rörigt. Dock så var det en tvist i slutet som gjorde att jag ville fortsätta se den. Den japanska (och nördiga) karaktären var också en anledning som gjorde mig mer sugen. Idag har jag och tjejen sträckkollat på avsnitt 2-4 ... bara för att vi har fastnat för serien.
Vad serien handlar om är en evolution (mycket likt X-men) med superkrafter som konstnären som kan måla framtiden, hejarklackstjejen som kan regenerera, en snubbe som tror sig kunna flyga, kontorsnissen som kan färdas i tid och rum. Det finns två saker som är härliga. Först och främst så finns det en del detaljer som man kan upptäcka för att känna sig smart. Detaljerna uppenbarar sig tydligare senare och förklaras då, men om man är skarpsint så kan man lista ut saker i förväg, En annan sak som jag gillar är det moderna sättet att se på klippteknik samt att de hela tiden vill hålla en på spänning. När man kommit nära en karaktär så klipps det till nästa, vilket gör att man hela tiden hålls på halster.
Det är visserligen också rätt irriterande i längden, eftersom det helt enkelt blir tjatigt då man inte orkar sitta på halster hela tiden. En annan sak är att alla (som ska vara snygga) är snygga, så castingen är rätt kasst gjord. Sådant kan irritera mig då saker och ting blir för uppenbara, även om personligheten inte alltid avspeglas i utseendet. Hon som spelar hejarklackstjejen exempelvis, har väldigt mycket skinn på näsan när jag sett henne i intervjuer, vilket också avspeglas i hennes karaktär.
Jag gillar den här serien skarp och det ska bli intressant att se hur serien utvecklar sig.
/Han som kan säga att det är en hel del nördhumor, som han får ta och förklara för flickvännen