Nekromanti Herosystem..

Johan K

Gammal & dryg
Kollade runt, som vanligt, i rollspelsaffären här hemma & nubblade över en såndär massiv rollspelsbok a´la 500 sidor +... Herosystem fifth revison heter den..
Blev i vanlig ordnng lite nyfiken om det & undrar ifall den är någon här som vet lite mer än vad jag vet..

/ Johan k, som kollade runt lite på forumet, em kunde inte hitta nått.

Honken

Hero
Kollade runt, som vanligt, i rollspelsaffären här hemma & nubblade över en såndär massiv rollspelsbok a´la 500 sidor +... Herosystem fifth revison heter den..
Blev i vanlig ordnng lite nyfiken om det & undrar ifall den är någon här som vet lite mer än vad jag vet..

Tja, jag har här någonstans i mina gömmor en gammal inkarnation av Heroes system som heter Danger International. Jag spelade aldrig spelet, men tyckte nog ändå att det jag läste var rätt trevligt. Det är baserat på att alla slag görs med 3T6 och man ska slå under färdighetsvärdet.

Sen så blir mitt mine lite mer luddigt, så tyvärr kan jag inte ge såå mycket mer information, mer än att då jag läste igenom det så gillade jag det. Men som sagt så provspelades det aldrig.

/Honken

Troberg

Sinister eater
Jag har bara testat det lite för länge sedan, men om jag minns rätt så har det en enorm potential för sanslös maxning på grund av stackade dubblingar av effekter.

Honken

Hero
Re: Herosystem.. [ANT]

Värt att nämna också är att Hero System är ett generellt system. Tänkt att kunna använda till alla genres.

/Honken

Organ

Out of time, out of mind
Danger International

>Tja, jag har här någonstans i mina gömmor en gammal inkarnation av Heroes system som heter Danger International.

Jag med. Kul att det finns nån mer som köpte det när det kom. Jag tror inte vi var så många.

>Jag spelade aldrig spelet, men tyckte nog ändå att det jag läste var rätt trevligt.

Det gjorde däremot jag och jag kan inte annat säga än att det var precis så trevligt som man kan hoppas. Jag körde nån slags agent/action-kampanj och till det passade systemet JÄTTEBRA.

>Det är baserat på att alla slag görs med 3T6 och man ska slå under färdighetsvärdet.

Precis. Tänk dig DoD eller D20 med 3t6 istället för en tjugosidig.

/Anders

Johan K

Gammal & dryg
Man tackar för svaren.. (ANT)

Blev lite mer klok på det här systemet nu !!

/ Johan K, som tackar & bugar för svaren !!