Nekromanti Herr Ivian + Tokon

Svarte Faraonen

ром и смерть
Finns det någon i Tokon som känner till herr Ivians otroliga kätteri (slå ihjäl drake)? Vilken typ av drake var det förresten? och den främsta frågan av alla - vad skulle de göra med Ivian om han kom till Tokon?

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Dan (Neo)

Veteran
Vad gäller draken: det var med största säkerhet en sådan där grön, slemmig, eldsprutande sak som dessutom höll en fager prinsessa fången. Herr Ivian brukar sin vana trogen figurera i dylika sammanhang.

(Tyvärr - trots att jag "skapade" Herr Ivian har jag ingen möjlighet att hinna med att räkna alla hans hjältedåd. De äro fler än löfven i de gamla skogarna, större än de högsta berg och ädlare än det renaste guld...)

Och vad gäller Tokon: vad ska Herr Ivian i de gudsförgätna höglanden att göra? =)

vad ska Herr Ivian i de gudsförgätna höglanden att göra?

Dö!!! Jag hatar herr ivian för att den fjollan inte är en riktig riddare. Han har inte yxa trots att Zorianriddare slåss med yxa, han har inga slokmustacher trots att soldiska riddare har det. Ush, fjolla det är vad han är.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

walium

Ganska töntig, faktiskt
Han är minst sagt endimensionell iallafall. Jag tror inte att någon normal människa hade orkat vara i hans närhet någon längre tid.

Ignatius

Veteran
Min käre silversmurfan. Han hade bara sett ännu mer dum ut i slokmustasch än vad han redan gör. Om han dessutom fjantat runt med en yxa... Oj,oj,oj.
Sedan måste jag säg att han skiljer sig en del ifrån de riktiga Zorianriddarna.

-Ignatius

Jag tror någon av mina riddare eller jag själv ska döda herr ivian. Han står nog på kung Belions sida (Shasars son)i striden om kungadömet. Långt äventyr, orkar inte förklara.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Herr Ivians oblida öde

Han är nog inte svår att få som fiende, en sådan snäll och laglydig pojke som han.

-Jag säger då det min gode herre, din häst utförde sina behov på denna förträfliga stads gator. En klart regelbrott enligt §12:4. Jag kräver åtgärder!
*rollpersonen gör en obscen gest åt honom*
-Min gode herre, är detta en förolämpning? Förklara dig!
*rollpersonen berättar om vissa sexuella vanartigheter som ett antal tiraker gjort med Herr Ivian moder*
-Min gode herre. Jag accepterar inte fortsatta förlämpningar. Försvara dig.
*rollpersonen har alla mörka gudar på sin sida och klyver Herr Ivian i två delar*

Man kan väl alltid drömma.

Helmgast
Jag hatar slokmustascher, Ivian gör rätt, men han borde ha en yxa. Zhand.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Re: Herr Ivians oblida öde

Men Herr Ivian skulle nog aldrig ens låta sig nedvärderas av något så simpelt som förolämpningar utan helt enkelt säga: Jag ömkar dig för dina ynkliga fantasier. Sen skulle han gå därifrån.
Men varför inte hugga huvudet av honom i alla fall.

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Herr Ivians oblida öde

Suck. Du har rätt. Han kommer säkert köra någonting i stil med vända andra kinden till. En man av Herr Ivian kaliber ägnar sig inte åt sånt smått pack som den genomsnittlige rollpersonen. Han slåss bara mot drakar, demoner och annat ondskefullt. Orättvist är det.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Den stora frågan plus en lösning

Det tunga armborstet slår garanterat igenom hans rustning, men för att vara på den säkra sidan kan man använda en smal pilspets istället för den vanliga (-Ob1T6 i skada men rustningens pansar halveras - det där snodde jag från Krille). För att vara på den supersäkra sidan kan man bestryka pilen med starkt spindel/ormgift.

Nu återstår bara frågan... varför, i alla falska gudars namn, skulle någon vilja döda herr Ivian? He's the man, god damnit!

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red> | <A HREF="http://home.bip.net/ananas" target="_new">http://home.bip.net/ananas</A>

Bara för att vi i vår tid tycker det är fult så behöver inte riddarna i soldarn tycka det. Enligt dem så är nog herr Ivian en jävla fjant som inte kan fixa en ordentlig slokmustasch. Han är ingen riddare. Han är löjlig. Och att han skulle få så mycket rykte fattar jag inte. Hur kan man tycka att han är cool? Han är en häst!

hyperdrive

Veteran
Du _skapade_ Herr Ivian?! Det förklarar varför du sopade mitt fina diktepos under mattan! Nåväl, det ska väl komma ut ändå på något sätt!
/images/icons/wink.gif

/K

Han trampade av misstag på en daggmask och kallade den drake. Sedan bröt han ihop när riddarna tyckte att bara hade fjun som mustasch. Så han påstod att han tyckte det var fult. Sedan var han för klen för att hålla en yxa så han fick fixa ett svärd.

Hjälte, så fan heller!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Den stora frågan plus en lösning

Inte kan man låta en sådan fjollsock få vandra runt och ge alla ohederliga äventyrare ett dåligt rykte. Han är så god och uppblåst att han nästan spricker. Usch och fy!

Kherzam-Roghan

Veteran
Re: Den stora frågan plus en lösning

Det lättaste vore ju att lura herr Ivian att en jungfru hölls fången i en grotta, för att sedan låta ca 20 st brunstiga grotttroll gå lös på honom! rykte lär ju öka med +10 minst!

Tirakens död...
Dvärgens bröd...

Kherzam-Roghan

Veteran
Re: Varför inte bara hugga honom i ryggen? [NT]

Jag vet Baron Max Durhal. att nothing sane is written here....

Tirakens död...
Dvärgens bröd...