Idéer [mina spelare akta er ! Spoilers]
Detta är lite idéer som jag har suttit och tryckt på ett tag. Dom är ännu inte fullt utvecklade så du får rota ut ett par saker själv. (Inom paranteser står olösta frågor som du som SL får knåpa ut).
Troligtvis kommer många av dessa idéer inkorporeras i min kampanj så jag tänker utfärda följande varning till mina spelare.
OBS, om Erik Melin, Erik Rydell, Dennis Lindgren eller Kári Olafsson läser detta så förbjuder jag er att läsa vidare /images/icons/grin.gif
Så, här kommer idéerna:
Takamura Biolabs har en AI vid namn Cassandra. Cassandra var en gammal sierska i egypten (tror det var egypten). Hon var dock förbannade. Hon siade jämnt sanningen men förbannelsen såg till att ingen någonsin trodde på hennes profetior. Detta innebar att hon aldrig kunde påverka sin omgivning.
Cassandra är hur som helst en sjukt kraftfull AI som därtill är väldigt olaglig. (varför olaglig ? Kanske hon bygger på någon form utav biologisk/elektronisk hybridteknologi ?)
Cassandra är som sagt äckligt kraftfull och hon har en väldigt stark vilja att fly och har därtill försökt ett par gånger i sin ungdom.
Takamura Biolabs som är äger AIn insåg att mer strikta säkerhetsåtgärder krävs.
Två saker gjordes:
1) Cassandra ,alltså elektroniken och hårdvaran som håller henne, är placerad i omloppsbana. Detta är också praktiskt för att man slipper snokande interpol agenter m.m. Tidigare så var hon placerad på Madagaskar.
2) Man bygger en helt ny AI som heter Cerebus vars enda uppgift i livet och existensen är att se till att Cassandra inte flyr.
Detta lyckas ganska bra. Hon är fortfarande fast, och sitter fortfarande och utför analyser av genetiskt matrial, och simuleringar av olika uppväxter för olika genmanipulerade varelser. Hon är som alla andra AIer, sin ägares slav.
Det är spelarnas uppgift att sätta henne fri. Vem som anlitar dom vet jag inte, men antingen så har hon på något extremt tufft sätt lyckats få ut ett meddelande till omvärlden.
Eller så är det
CySLiG som kontaktar rollpersonerna. Men betänk här att detta kan man gått och väl bygga en hel kampanj på. Avslöja inte på en gång vilka RPna jobbar för !
Det är roligast om dom inte har någon aning större delen av tiden, dom är ju så söta när dom är förvirrade /images/icons/devil.gif
Jaja, det finns säkert bitar här som du inte tycker om, så skyffla runt dom klipp och klistra tills du blir nöjd.
Hoppas du har någonting att bygga på nu.
Lycka Till !