Nekromanti Herr ober eis bitte

Arntsen

Warrior
Hallå eller!
/images/icons/devil.gif
Har länge funderat på varför inte speltillverkare i allmänhet, rollspelssnickare i synnerhet inte tar någon hänsyn till oss förslappade spelledare, som inte har tid eller ork att bygga äventyr till våra favorit rollspel var och varannan dag. Fy skämms säger jag bara./images/icons/grin.gif

Feuflux

omjonasson.se
Har länge funderat på varför inte speltillverkare i allmänhet, rollspelssnickare i synnerhet inte tar någon hänsyn till oss förslappade spelledare, som inte har tid eller ork att bygga äventyr till våra favorit rollspel var och varannan dag. Fy skämms säger jag bara.

Är det äventyr du är ute efter eller vad? Finns tonvis ute på nätet.
Kolla t.ex. <a href="http://www.rollspel.just.nu/">Äventyrscentralen</a href>

Eksem

Champion
Eller hur! Och 90% av det som finns gratis på nätet är skräp. Tack och lov är det inte alls svårt att anpassa äventyr mellan olika system. Det blir mitt tips till dig.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Förslappade [ot]

Detta inlägg borde nog ligga i ett annat forum, ex. "Rollspel"-forumet, men men...

För att svara på din fråga så är det ju så att det inte alltid är så lätt att fixa nya äventyr. Speltillverkarna kanske också är lite förslappade och dessutom så behövs deras svett till diverse moduler och annat som vi spelare kräver av dem. Då och då poppar det dock upp ett äventyr och då blir vi alltid lika glada. Jag tror dock att det stora problemet där är att många improviserar iställt för att skriva ner saker och ting i detalj (man har idén i huvet och i slarviga anteckningar istället) och därmed finns många bra äventyr bara i minnet på alla dessa härliga rollspelare som springer runt i landet.
Sorligt men sant.

Som ett första steg till förbättring så tycker jag att du och alla andra ska tänka lite mer på detta nästa gång ni gjort ett äventyr ni är nöjda med (speciellt om det var improviserat). Vad var bra? Varför? Skriv ihop det och skicka in till t.ex. Sverok eller rollspel.nu. Så kan alla ta del av verken.