Nekromanti Heta releaser under 2006?

Hunk

Hero
Jag har inte hängt med så bra på vad som komma skall på D&D-/D20-fronten och tar därför tacksamt emot tips på potentiellt "heta" releaser under det kommande året.

2005 tyckte jag själv var ett tämligen svagt år hos WotC - det mest upphetsande var nog att de åter började ge ut kortare äventyr, men dessa har jag inte ens tittat på eftersom de var skrivna för två kampanjvärldar jag inte använder. Den enda tredjepartsrelease som var efterlängtad av mig (men då mycket efterlängtad) var Wilderlands of High Fantasy Boxed Set från Judges Guild/Necromancer Games som äntligen dök upp i september. Shackled City från Paizo var väl annars en produkt som många längtade efter och som det är fullt möjligt att jag slänger mina slantar på under den här våren. Under 2006 vet jag egentligen bara om två "måste köpa"-prylar, Rappan Athuk Reloaded och Bard's Gate från Necromancer Games, men dessa är egenligen inte särskilt upphetsande, eftersom Rappan Athuk ju redan givits ut en gång och Bard's Gate utlovades redan 2001. Vad har ni andra för givna köp?

Eksem

Champion
2005 var ett bra Eberron-år, och jag tror de kommer fortsätta på den nivån. För oss kommer ju Players Guide när som helst, och ett nytt äventyr som jag hoppas blir bra (de som kommit hittils har ju varierat mellan okej och bra). Bara namnet Voyage of the Golden Dragon låter ju lovande. Secrets of Xen'drik har jag också väldigt höga förhoppningar på.

Om jag förstått snacket på forumet rätt så hoppas folk på en Players Handbook II, i stil med DMG II. Det kan ju bli antingen ganska bra eller jättedåligt.

Ett slags nytt Basic Game ska ju släppas också, en uppdatering av den förra, och så något nytt också.

Jag hoppas själv på en ny bok i Heroes of-serien. Både Horror och Battle var ju riktigt bra.

Vad det gäller tredjepartsgrejjer ska Monte Cook släppa en helt enorm stadsmodul/kampanj, Ptolus (som visst var en kampanjvärld de testade D&D3 till), på 672 sidor, som ska ksota 120 dollars, som går att köpa på avbetalning(!). Om inte det är definitionen av maffigt, då vet jag inte vad som är. Om jag verkligen är intresserad är jag inte så säker på, men jag är i alla fall imponerad.

Mina givna köp är det som rör Forgotten. Har hört om Power of Faerun och någon sourcebook för Moonsea area. Den förstnämnda ska handla om hur man driver eget tempel, slott och liknande. Ska bli någon sorts Forgottens motsvarighet till Epic Handbook kan man tänka, enligt dem på wizards eget forgotten-forum.
Jag är dock inte säker på detta. Bara nästan...

Hur säkert är det med Players Handbook 2 då? Det låter intressant. Har någon Dungeonmaster Guide 2 förresten? Undrar om den är värd att köpa...

Pom

Swashbuckler
DMG2 [lite OT]

Har någon Dungeonmaster Guide 2 förresten? Undrar om den är värd att köpa...
Jag har den och ångrar inte att jag köpte den. Tips och regler för en lång rad företeelser och situationer finns.

Det som avgjorde för mig var reglerna för att driva företag, samt en rejäl nostalgitripp som i detalj beskriver en stad från det första äventyr jag spelade i AD&D för flera decennier sedan.

Bäst av allt (för mig): inga nya prestigeklasser (även om det finns tips och regler för att göra sina egna). :gremcool:

De kapitel som finns är:
Running a Game
Adventures
The Campaign
Saltmarsh (den där staden)
Nonplayer Characters
Characters
Magic Items

Jag tror det bästa sättet att beskriva den finns i bokens titel. Den är skriven för att underlätta på många vis för en som är DM i 3.5. Unearthed Arcana var för den som ville ändra vissa delar i grunderna. DMG2 är för den som vill förbättra det som redan finns och fylla i de tomma hålen.

Torbjörn

Swordsman
Hetast från WotC under 2006:

Mysteries of the Moonsea - motivation överflödig!

Red Hand of Doom - 128 sidor långt skall äventyret bli, helt ok! Vi är svältfödda på längre äventyr till D&D.

I övrigt skall det bli intressant att titta lite närmare på vad som kan komma till Iron Heroes.

Torbjörn

Morgath

Warrior
Jag är intresserad av att se slutet på den alldeles utmärkta kampanjen "Age of Worms". Den har gått som följetong i Dungeon och än så länge levt upp till mina förväntningar. Den rekommenderas. Förra kampanjen i Dungeon "Shackled City" var ju fantastisk, så jag har inga andra förväntningar än de högsta på Age of Worms heller.

Annars håller jag med om en annan forumist att Iron Heroes-utgivningen skall bli intressant att följa...