Nekromanti Hexagonnät

entomophobiac

Low Prep High Play
Spelar 7th Sea emellanåt och har upptäckt sjöslagsreglerna precis. Har improviserat sjöslagen rättså rejält tidigare, men det börjar bli dags att öka frekvensen på dem så det är väl säkrast att ge dem lite mer autensitet.

Hur som helst så behövs ett hexagonnät för att kasta omkring båtarna på, och ett sådant har jag banne mig inte lyckats hitta för utskrift på nätet. Det är ingen som råkar ha ett liggande eller vet var man kan hitta ett?

Tack på förhand i så fall.

thark

Hero
Har en postscriptfil som funkar utmärkt då man kan gå in och pilla på variablerna och få olika stora hexar (och papper - tror jag har den inställd på a3 just nu). Förutsätter förstås att man kan skriva ut postscriptfiler (alternativt en acrobat-distiller eller annat att gå via).

gråhök

Veteran
Om du inte hittat något innan onsdag eftermiddag borde jag kunna grabba tag i källfilen för en hex-baserad spelplan, fylla ut en A4 och bygga en PDF (lite kort om tid, barnvaktar en systemupopgradering...).

Staffan

Myrmidon
Jag kan rekommendera GPaper v4, som finns att ladda ner på http://pharm.kuleuven.be/pharbio/gpaper.htm . Det finns en nyare version på programmerarens hemsida, men den är crippleware (skriver ut en stor blaffa "Created with trial version" mitt på arket) vilket inte den äldre versionen är.

gråhök

Veteran
Så, i ett anfall av tristess byggde jag lite kod som genererar hexagon-nät som PostScript-filer. Vilken radie ville du ha på dina hexar? A4, funkar det? PS eller PDF?