Nekromanti Hey, jag har en idé på en ny forumskategori:

Rising

Vila i frid
Ett kommunismforum.

Jag menar, det hålls ju absolut tillräckligt med diskussioner om ämnet för att berättiga en egen avdelning, och det är alltid bara samma handfull med forumiter som deltar i diskussionerna - sällan dem som är intresserade av övriga ämnen på OT-forumet (eller rollspel öht, när det gäller en av dem). Liksom; ge dem en egen forumsavdelning så hittar de lättare till kommunismdiskussioner, och kan diskutera ämnet i lugn och ro, utan att störas av andra OT-diskussioner. Det är ju precis så vi resonerar gällande alla andra nya ämnen på forumet.

Hur många röstar för det förslaget? *räcker upp en hand*

Dimfrost

Special Circumstances
Du måste skilja på forum och forumkategorier. Det viktiga här är att en kategori innehåller flera forum. Kommunismkategorin innehåller alltså Trotskistforumet, Leninistforumet, Förvirradvänsterkidsforumet, Renlärigmarxistforumet och Övrigkommunismforumet.

<font size="1">och för den som vill se ett seriöst svar: nej, vi ska inte ha fler forum, men det är ändå hyfsat olämpligt att starta enbart sarkastiska trådar.</font size>

/Dimfrost

Basenanji

Postd20modernist
Varför det?

Jag bara älskar att scrolla förbi tremiljarder poster om kommunismen för att sedan behöva scrolla förbi sexmiljardersmiljoner om veganismen.

Först därefter kan man få läsa Varulvsspelet...

Det är så skönt att få sig en riktig rejäl dusör härlig samhällsvetenskap, innan man ger sig i kast med världsfrånvänd lättviktig lek.

Tack alla som gör mig till enklokare och mer medveten världsmedborgare!

/Basenanji, gör upp med sitt Moder Teresa-komplex.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Varför det?

Ett tips: kör platt och minimerad visning. Då visas varje tråd som en rad på forumsidan oavsett antal inlägg. Nackdelen är att man inte ser vem som har skrivit de nya inläggen (att de är nya ser man fortfarande på de röda siffrorna), men efter ett tag lär man sig älska överblicken. I och för sig, jag har jämt kört platt visning, och den omställningen kanske kan vara lite jobbig annars.

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Här tar det slut

Okej, vi hade kul ett tag, men om det nu börjar vankas allvar i sakfrågan ska vi lägga ned det hela. Ingen fortsätter på något av dessa sidospår, tack.

/Dimfrost

Tell

Hero
Allvarligt talat.

Det kanske inte är en så dum idé - om man har ett forum, dit kvasisamhällsvetenskapliga trådar kan flyttas, så får vi som gillar sådana härja hur vi vill där, utan att störa forumets egentliga funktion.

*räcker också upp handen*

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Allvarligt talat.

Din sarkasmmätare tycks vara trasig. Och OT-forumets funktion är precis att hantera sådana (i mitt tycke ofantligt ointressanta) oformliga "kvasivetenskapliga" (om det nu är rätt ord) mastodonttrådar.

/Dimfrost

Tell

Hero

Kände inte till dem.

Tack så mycket.

G

Guest

Guest

Så lite så... men akta dig, det är ett vidrigt forum, med vidria människor... :gremgrin:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.

Jag tittade in där som hastigast. Kusligt ställe med mycket hatmånglande (hate-mongering). :gremfrown:

G

Guest

Guest

Stämmer... stinker SD där... Försökte hålla ställningarna där för några år sen, men blev kickad för att jag och min sambo hade varsitt konto fast med samma IP, vilket fick moderatormaffian att tro att vi var en och samma person... :gremlaugh:

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Varför det?

Jag bara älskar att scrolla förbi tremiljarder poster om kommunismen för att sedan behöva scrolla förbi sexmiljardersmiljoner om veganismen.
VegETARIanismen, om jag får be :gremmad:

/Kalle, och du har fortfarande inte svarat på mitt svar till dig!

Basenanji

Postd20modernist
Dnal-or rimmar på Arg-or

Okejrå, kompis, jag svarar väl då. På ditt inlägg. Så det tar ännu längre tid för mig att hitta varulvar och väktare i Dumminge By. Jag trodde att min lilla post snabbt skulle dra till sig arga veganistister men när den nu inte gjorde det släppte jag min privata bevakning av veganismisens utveckling. Eller vad den nu hette... Din tråd alltså.

Suck.

Men du är rätt klok, så du förtjänar verkligen ett svar! :gremlaugh:

/Basse