Nekromanti Hitman: The Series

Ymir

Liten kantbaron
Hitman: The Series

Jag antar att du vet att det är det fjärde spelet i en serie? :gremsmirk:

Jag har mest spelat 2:an och 3:an, Hitman - Silent Assassin, och Hitman - Contracts. Det är jävligt roliga spel, men de är (såklart) väldigt avhängiga designen på uppdragen/banorna - både tvåan och trean lider av ett flertal uppdrag som helt enkelt suger för att de helt enkelt känns...fel. Att smyga igenom ett snötäckt landskap fullt med ninjor och prickskyttar bara för att komma till en galen yakuzaboss samurajborg är så...icke-Hitman. Det roliga är sociala banor där man ska smyga, infiltrera och glida runt och vara classy på olika sorters gatherings, typ en ambassadbal i Moskva och en playboys penthouse ovanpå Petrona Twin Towers. Allra bäst är dock en dekadent maffia/bdsm-orgie på ett slakthus i Rumänien i Hitman: Contracts, där man ska leta efter en klients kidnappade dotter. Jag vet inte, men jag tror du måste se den leveln, för den är så...Noir. (Eller så är den för pervers för Noir...jag vet inte, den äger iaf. Blasphemy skulle älska den; det vet jag).

- Ymir, tipsar

Big Marco

Läskig
Re: Hitman: The Series

Jadå, men jag föll inte för de tidigare. Men jag skall ge dem en ny chans, minsann. Jag upplevde inte en enda av banorna som out of context den här gången. Vissa var visserligen klurigare än andra, men generellt kändes det hela bra. Och generellt var det rätt mycket "vuxna" teman med.

Och när det gäller perversiteter så kryllar det av det i Noir - annars vore det bara löjligt. Sex, ångest och våld rular.

Big Marco

Läskig
Re: Fråga

Jag lirar 3 och 4 (Contracts resp Blood Money). Hittills tycker jag att Blood Money är bättre. Båda är dock bra, men BM mer polerat och har ett lite smidigare interface. Jag gillar speciellt att man kan ta mänskliga sköldar i Blood Money.

Ok... jo tänkte också att Blood money troligtvist är bäst eftersom det är nyast och man har troligtvist lyckats lösa de flesta problemen spelarna har klagat på. Det enda som tar i lite är priset och de hyffsat höga dataprestanda kraven... Min dator funkar inte så superbra när man spelar de allra nyaste spelen. Så är Contracts ungefär lika bra som Blood money?

Big Marco

Läskig

Så är Contracts ungefär lika bra som Blood money?

Ja. Och som Ymir säger, i Contracts finns en riktigt cool bana med på en BDSM-fest i ett slakthus i Rumänien med - bara det är så rått.

Big Marco

Läskig

"Ettan" lider av ett riktigt bråkigt interface och den frustrerande egenheten att du inte kan spara alls under ett uppdrag - iaf jag upplever det som så frustrerande så jag kastar spelet åt helvete. ,-)

(de övriga Hitmanspelen låter dig spara ett fåtal ggr per uppdrag, precis lagom ofta IMO)

Så Hitman: Agent 47 rekommenderar jag inte.

Big Marco

Läskig

För att tydliggöra kedjan för utgivning, tidigast först:

1) Hitman: Codename 47
2) Hitman: Silent Assassin
3) Hitman: Contracts
4) Hitman: Blood Money

2-4 är alla bra och ganska lika, där "ettan" är mest opolerad, har skum kamera och saknar förmåga att spara spel under uppdrag.