[HJÄLP!] Göra verktorer av en bild...

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,834
Location
Stockholm
Hej!

Jag ska beställa lite flaggor, 90x150 cm med logos för ett fiktivt rike ur Krigshjärta-lajvkampanjen:


Det bästa jag har att utgå är dock den länken ovan, ingen vektoriserad pdf eller .ai eller svg eller photoshop :( Jag ber ödmjukast om hjälp eller iaf vägledning i följande:

1) Jag vet inte om den som designat loggan var en duktig grafiker. Jag kan inte ändra hur som helst i loggan (kampanjen är nära på 20 år gammal och loggan återfinns på en massa prylar) men jag kan såklart göra mindre justeringar om det hjälper kvaliteten, proportioner, tillgängligheten, etc. Ni som är bra på sånt här, håller loggan måttet eller ska jag ändra något litet innan jag beställer en massa flaggor`?

2) Hur ska jag bara mig åt för att gå en bra vektorgrunka av bilden? Jag vet att det går att göra automatiskt men jag är ingen grafiker, och jag vet inte vad jag ska tänka på här för att resultatet ska bli användbart!


Tackar ödmjukast!
 

wildcode

Äventyrare
Joined
29 Jan 2024
Messages
8
Location
Göteborg
Jag tog ut symbolen lite snabbt om det är till hjälp till en start. Vektorformat (svg) och png. Den kanske skulle behövas putsas lite på, men det finns nog de som är bättre än jag på det :D Ja använder figma för att trassla med sånt här, inte att rekommendera om man är expert men det funkar för enklare projekt även om det egentligen är tänkt mer för UX/UI-arbete.
Jag fick göra zip eftersom jag inte fick ladda upp svg.
gillets_officiella_symbol__by_krigshjartan.png
 

Attachments

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,222
Location
Helsingborg
Du kan annars använda vanliga fonter (typ wingdings och liknande) och sätta in dem ovanpå varandra. Det här är vanliga emoticons.

⚖⚙

[edit] De såg ut såhär när jag postade inlägget.
Screenshot 2024-10-06 at 22.42.51.png
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,718
Location
Göteborg
Dina problem är ju redan lösta, annars är AI riktigt bra på förstoringar. Ibland blir förstoringen bättre än orginalet. Min favorit är Gigapixel AI, men det finns många andra som är bra.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,834
Location
Stockholm
Tack! Ja, jag ska ha kontakt med tillverkaren av flaggorna idag och jag vet inte om de kommer ha synpunkter, men mina otränade ögon tycker att det ser superbra ut!
 
Top