Nekromanti Hjääälp! (krigarmunkaro dyl)

Ond bråd död

Swashbuckler
Har sökt utan framgång på nätet efter information om munkar och liknande vid Japans kloster under Senguko-perioden (och tidigare).
Om jag förstått allt rätt så hade de ett väldigt inflytande och tillräckligt stora styrkor för att föra krig eller åtminstone kunna påverka krigens utgång.
Är det någon som kan ge mig en förklaring gällande de arméer som klostren hade och hur det kommer sig att de (tydligen) tränade munkar för strid.
Ytterligare detaljer kring organisation och liknande är också välkommet (fanns någon religiös ledare som kunde använda klostren politiskt m.m).
Skillnader mellan kristna kloster och de shinto eller buddistiska klostren skulle också glädja mig.

Tack på förhand

Ond

Ackerfors

Alas, your rapids!
För det första så ska jag vara petig och säga att det här forumet är fel forum. Hade nog varit bättre med Rollspelsmakande- eller Rollspels-forumet.

För det andra så undrar jag var du har sökt. Jag är inte säker men ett vanligt bibliotek borde ha böcker om det. Jaja, jag kan inte så mycket om det så lycka till iaf!

Cybot

Mest spelbar
Vet inte om det här hjälper men det är i alla fall en jämnförelse mellan de europeiska krigarordnarna(Tempelriddarna osv), och de japanska Sohei(som vi känner till som krigarmunkar).

En liten länk

Du kanske kan hitta mer på ett bibliotek om du söker efter "Sohei".

zuntona

Swordsman
Är du den där Ackerfors som Krille säger är orsaken till bla. Playelf.

zuntona

Swordsman
Re: Håkan Ackegård..

Oj Oj. :gremblush: Jag hade ganska fel där. Ber om ursäkt för mina misstag. :gremblush:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nog är jag Ackerfors alltid men det är, som sagt, Håkan Ackegård som Krille pratar om... :gremlaugh: