Nekromanti Hjälp att hålla ihop släktbanden

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Kan ju vara vissa problem att hålla ihop hur olika personer med tiden är släkt med varandra. Då speciellt t.ex. EON där det finns regler hur man slår fram hela sin familj med farfar och mormor etc...

Enklaste för detta är de s.k. släktforskarprogrammen som klarar allt detta. Dock brukar de kosta från ca 500 uppåt. Men det finns ett program som är gratis på svenska och kan laddas hem, det är helt funktionsduglit med enda nackdelen att man får en liten skylt då och då att det inte är registrerat, det är även ganska billigt att registrera.
<A HREF="http://home.swipnet.se/minslakt/">Min Släkt</A>

Riddaren - tipsar lite bara
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Jajamän...

...har en kompis som är svåger till DiLeva

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

MVH
<Totenklage>
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Och vad är felet med ett hederligt A4ark på vilket man kladdar upp ett så kallat "SLÄKTTRÄD". Som sedan lätt kan ändras mitt under brinnande spelmöte, utan att man behöver springa till datorn och knappa.

Det är aldrig fel att inte använda datorn!

- Antonio, datahataren
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,938
Location
Barcelona
Min kompis mammas väninna har gått i en paralellklass med kungen, det du!

/Dnalor

Man, i have an ogre slaying knife, it has a +9 against ogres!
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Som sedan lätt kan ändras mitt under brinnande spelmöte, utan att man behöver springa till datorn och knappa.

Vaddå??? Din bror är inte längre din bror? Det var bara ett tips för att ordna det på ett snyggt sätt, kan göras efter mötet också...

Gör du bara för dina syskon och föräldrar behövs det inte, men blir bara grötit om du tar föräldrarnas syskon och ännu flera generationer.

Riddaren
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Hjälp att hålla ihop släktbanden (OT)

Min mors kusin är gift med en person som i slutet att sjuttiotalet var Kanslichef för Kungen. Han är dessutom ambassadör och en mysig deckarförfattare. Samt ganska mysig... *ler* En annan av kusinerna (eller är det tremänningarna hennes) är gift med någon som spelat Thure Sventon på tv.

Lady Silver Wolf
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Re: Hjälp att hålla ihop släktbanden (OT)

Min farfar har ätit middag md kungen,

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Hjälp att hålla ihop släktbanden (OT)

Jag har hånglat med en tjej som är släkt med Lars Ulrich i Metallica...(han ä typ morbror eller nåt, minns inte riktigt)

Min polares farsa tackade nej när han fick förfrågan om att äta med kungen!

/Sir Foilan - ville oxå va me på ett hörn /images/icons/smile.gif

"A dark seed of evil is grown"
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Re: Hjälp att hålla ihop släktbanden (OT)

När min mormor var liten så lekte hon med Greta Garbo...
Dessutom har jag kissat på Robert Welles bil och stulit Thåströms keps (men jag blev tvungen att ge tillbaks den)
Är livet inte fantastiskt??!!

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

MVH
<Totenklage>
 

Bombadill

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
57
Location
Hörby
"Your not there you're getting drunk!"
"Cool, but if there is any girls there I wanna do them!"


/Bombadill, min kompis försökte skjuta en av deltagarna i "robisnsson" med sin soft air gun inne på burger king i lund bara för att han var så dum på ön...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Konsten att skjuta ner ÖB [OT]

"Skjutit ner ÖB?????? Hur då???"

Tja, som han uttryckte det, "ÖB får skylla sig själv om han flyger i begränsat område utan att identifiera sig." Han var luftvärnsnisse och stod post bakom en ksp på tripod, då en oidentifierad helikopter flög in i hans bevakningsområde. Eftersom han inte hade fått några särskilda notiser om några helikoptrar som han inte fick skjuta på så gav han eld och fick en godkänd nerskjutning enligt stridsdomarna. Sen visade det sig att helikoptern innehöll självaste ÖB...

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Vidare Lassietjosan.[OT]

Härligt avverkad ÖB. Verifierad nedskjutning. Om man nu kan få med det i ett rollspel av Skuggornas mästare typ är en annan sak. Kan bli häftig effekt om någon lömsk pudel bytt till skarp ammo förståss... *spinner elakt*

Förresten så såg jag Magnus Härenstam i tisdags kväll... Han var på Stomps föreställning på Cirkus. Vilket jag varmt rekommenderar förövrigt.

Och från och med nu inga fler Lassiemeddelanden från mig... hoppas jag.

Lady Silver Wolf
 
Top