Nekromanti Hjälp! Bildsök!

Dilandau

Myrmidon
Jag har suttit och letat bilder på nätet ett tag här nu. Och det går fanken dåligt. Problemet är att det är vissa speciella motiv jag söker. Och googles bildsök känns lite trubbigt ibland.

Så om någon kan hjälpa mig att hitta något av följande, skulle jag bli tokigt tacksam:

* Steampunkhandske: Typ en boxhandske, eller gauntlet, fast av metall och steampunkig. Muttrar och valv, och pysande saker.
* Fantasydvärg med muskedunder. Tycker det borde finnas massor, men hittar nada.
* Någon sorts cool, otypisk, alv.

G

Guest

Guest
Hittade en bild från Lone Wolf - Shadow On The Sand på en Dvärg med bössa. Magnamund Dvärgar har ju sina knölpåkar, så leta vidare där....

Hehehehe... Dom är fan coola :)

Jarre

Swordsman
Re: Hjälp! Bildsök! [Edit]

Jag dumpar lite bilder jag hittade. Kom ihåg att Warcraft 2-manualen hade någon bild på dvärgen, så jag provade lite sökningar på det och relaterade sökord.

Mässmodell av dvärg med musköt
Dålig, men ändå med motivet
Lite pixlig, klippt
WoW:ig variant
Som ovanstående, lite annorlunda
Bilden från WC2, om jag minns rätt

Jag lyckades inte hitta något steampunk-handske när jag sökte sporadiskt, men Wildstorm har släppt serietidningen Steampunk där huvudrollen har en kraftig mekanisk arm med ångutsläpp.

I Fenix 5/2005 finns kampanjvärlden Auberond beskriven på några sidor, där de fåtaliga överlevande alverna kämpar mot en värld som gör allt för att utrota dem. Steam-, mech- eller biopunk vad jag minns. Illustrerad av Pär Olofsson.

<font size="1">Edit: Jag skrev uppenbarligen fel på den tredje länken, som egentligen skulle referera hit. Ändrade även länken ovan. [storlek]