Nekromanti Hjälp det var läbbigt,

G

Guest

Guest
när jag surfar på wrnu så har jag permanenta cookies vilka gör att jag alltid ska vara inloggad, nu är jag inte det, tillexempel länken för officiella forum på listen där uppe loggar ut mig, sedan måste jag antingen trycka back tills jag på något mystiskt sätt är inloggad igen, om detta inte görs direkt så måste jag radera alla mina cookies för att kunna logga in igen, är inte detta en alvarlig bugg så undrar jag vad det kan vara.

EchonCique

Hero
Bra fråga.

Det kom en forumit till irc-kanalen och hade liknande problem. När jag loggade in som dennes användare så ärvde jag samma fel till mitt eget konto.

Det låg i att en av hans cookies var defekta för hans system, dvs hans browser tolkade den fel. Dessutom visades denne cookie inte när han valde att visa cookies i kontrollpanelen. När han testade i en annan webbläsare så fick han upp alla fem cookies däremot. När dessa var raderade så var problemet löst.

Mitt tips är såleda - starta upp Safari/Firefox och ta bort alla cookies. Sen borde det vara löst förhoppningsvist.