Nekromanti Hjälp i pågående online kampanj

frulling

Veteran
Hej, har ett behov av en tillfällig spelare till min onlinegrupp(fantasy med maktstrider inspirerade av game of thrones(för att ge en liten bild)). Karaktären är bestämd, en ung rik, stark makthungrig kvinna nyligen ingift till en ledande position i en av de starkaste allianserna i riket. Det jag önskar mig är någon som är intresserade av att sätta sig in i "världen" tillräckligt för att fatta en del strategiska beslut, vilka sidor som ska stöttas/motverkas mm. Det kan även bli aktuellt med gästspel om så önskas. Målet med detta är att bredda personerna som beslutar hur det går för de andra rollspelarna. Så det inte bara är jag som orsakar dem ond bråd backstab.
Jag är medveten om att detta inlägget är lite rörigt ställ gärna frågor om du är intresserad.

MVH Fritjof

frulling

Veteran
Hej, roligt att höra att du är intresserad. Vi kör via skype och Roll20.net ett mycket smidigt program(finns bra video på deras hemsida). Spelarna befinners sig i det stora riket Hextoria(döpt efter guden Hextor)
Hextoria bildades när en mycket mäktig individ vid namn Tux(självutnämnd världens kejsare) enade en rad stridande parter genom briljant taktik, stora mängder våld och ofantligt mäktig magi. Efter Tux enat rike samlade han stora delar av de stridbara i riket och marscherade iväg för att erövra resten av världen. De kvarvarande fick order om att invänta hans återkomst och erövra några mindre kringliggande Riken.
Riket är styrt av Kyrkan(Hextor kyrka) och Armen som båda är väldigt totalitära med en tydlig maktstruktur. Rikes styrning färgas dock av några större släkter som har samlat allianser kring sig med inflytelserik personer(främst militära och kyrkliga ledare. Dessa fraktioner har alla som mål att styra riket för de vet såklart hur man styr riket bäst. Du skulle då ha möjligheten att fatta beslut för en av de grupper/personer som strider om makten. Svarar gärna på ytterligare frågor, du kan även nå mig på skype.