Nekromanti Hjälp jag är en Missla

Barwut

Veteran
Jag försöker spela missla men efterom informationen om dem är...som den missla hon är, liten och kort, så saknar hon djup.
För tillfället är hon som Findus i Pettson och Findus.
Lite livsmotivattion hade inte skadat, men vad motiverar en missla?
Kan misslor vara cyniska?
Massor av frågor men inga svar.
En bok om misslor skulle vara bra...
Hjälp! Hjälp!

Barwuten

Galin

Veteran
Alltså jag vet inte om det finns det men ifall det finns en Mislor bok så borde du köpa den.

Barwut

Veteran
Re: Hjälp jag är en Missla ( spoiler SFDemagogern)

Inget här för nyfikna nyfikna demagoger.

Helmgast
Misslor motiveras av tradition och mysighet. Det vikigaste är en familj, en bygd och en gamling som berättar sagor. Dans på logen är inte helt fel. Traditioner, fest, närhet till naturen. En lycklig nyfunnen kärlek sådär lite hemligt bakom lagårdsknuten. Det viktigaste torde dock vara att senare sätta barn till världen med den där kärleken. Då är livet precis så bra som det ska vara.

Misslor kan väl vara cyniska och/eller grymma om du nu vill ha det så. Men att spela ett folk för att göra ett undantag kräver mer. Misslevärlden är inte individualistisk - man gör inte karriär där direkt.

Hjalle

Swashbuckler
SPOOOOOOOOOOILER! Kenzuis inlägg är Spoiler!

Arh, du får ändra det... Det är juh gah-spoiler.

-Hjalle, spåjlrar.

Jaggernaut

Hero
Det här är spoíler [SPOILER]

Vad är det som är spoiler? kan inte ändra... för lång tid.

Jag har inte läst så mycket av äventyret än (har det liggandes här hemma) men jag antar att <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> det är den elaka misslan det handlar om. Denna missla verkar ha något att göra med rollpersonerna och ifall de vet att misslan är elak, och inte gulleputtnuttig som man självklart antar att alla misslor är, då de spelar äventyret så kan det förstöra en del. </font></td></tr></table>