Nekromanti Hjälp! jag behöver äventyr

Mic Garbena

Veteran
Tjena! jag har spelat Eon sen det kom ut. Min eller vår spel grupp började lungt med 3-4 pers. Men nu har det stigit till löjligt många,12 pers som spelar seriöst. Det finns dock även några till som spelar ibland.

Jag hoppas ni förstår mitt problem. Det är inte å lätt att hitta på äventyr till så många. mina idér börjar ta slut.
Är där någon med ett äventyr som ni tror skulle passa eller ni bara har en fräck idè, säg det i så fall.

Den store SL

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Mic Garbena on 2000-08-17 10:31.</EM></FONT></P>

Lord of Empire

Warrior
Hm, kanske ska låta någon annan vara SL. Om ni är förening kan ni ju ha två grupper som spelar (mer stålar då =)) och då ha fler som SLar.
Förresten, ni spelar väl inte alla på samma gång, va?

Erik

Mic Garbena

Veteran
Jo det är det som är problemet. När vi spelar så vill typ alla vara med annars så hade jag kunnt göra hundra äventyr. Men mitt problem är att vi är så många som spelar samtidigt.

MVH Mic

Lasombra

Veteran
Har faktiskt bara ett råd att ge dig se till att andra avlastar dig när du spelleder för det där med äventyr är något som kan ta sin lilla tid att göra... Speciellt till Eon. Visst jag kan knoppa ihop ett riktigt bra skräckäventyr(läs Coc och kult) på en kvart halvtimme men när man ska spelleda fantasy behöver man mer tid

Nils/ som är en mycket förvirrad människa

Karlsson

Veteran
Varför inte det klassiska, ett morddrama. En RP är mördare och resten ska försöka hitta mördaren, det ska jag köra nu till helgen och vi får se hur det går.

"When God created light,
the first shadow was born"

Oceanliner

Warrior
"Men nu har det stigit till löjligt många,12 pers som spelar seriöst"

Vill du dela med dig av några...

Nä seriöst 12 spelar är enligt mitt tycke alldeles för många speciellt för Eon. Vad du behöver är en till SL. Om du vill kan du ha en vice spelledare som kör ena gruppen medans du själv kör andra. Sedan gör du ett äventyr (Jag har nog en intrig...) där de båda spelgrupperna får arbeta mot varandra. Ta tillexempel en kidnappning där ena gruppen kidnappar personen i fråga medans den andra är de som ska rädda den kidnappade.

"Är där någon med ett äventyr som ni tror skulle passa eller ni bara har en fräck idè"

He he he maila om du är intresserad...

//Jonas - Kom på att han plötsligt ville ha 12 spelare...

http://home.swipnet.se/cirkle

WHaLe

Hero
Vill ha 12 spelare??? 6 spelare med helt olika mål är extremt jobbigt, hur ska då 12 vara???

WHaLe - Som vet hur lätt spelare kan börja bråka innom gruppen...

Oceanliner

Warrior
"Som vet hur lätt spelare kan börja bråka innom gruppen..."

'Jag har en plan' (Charles Ingvar Jönsson)

//Jonas - Lyyysande Sickan...