Nekromanti Hjälp med bakgrund: uppfostran

Übereil

Swashbuckler
Jag ska spela Kalles Kastruller Call of Cthulhu och har gjort en Engelsk adelsman/arkeolog (det är 1920-talets England vi spelar i) vars föräldrar var kultister som gav honom en rätt extrem uppfostran. Som en följd av detta hatar han både sina föräldrar och kultister. Det jag har svårt med (och att jag är förkyld gör inte saken lättare) är att komma på vad exakt föräldrarna gjort med honom. Hur uppfostrades adlingar på den här tiden, och har ni tips på vad onda kultister kan han tänkts utsätta sina barn för i karaktärsdanande syfte (eller för sitt eget höga nöjes skull)?

Übereil

viggo

Veteran
Förutom barn aga, fisklever olja och extrem stränga guvenanter (eller hur det stavas), så kommer jag inte på så mycket mer nu.

Ps. Glömde en massa fåniga regler om vad man får och inte får göra.

Mukwa

Swashbuckler
Ammade till typ 6 års ålder (tokiga mammakomplex eller annat skojsigt som följd)
Tvingats dricka exotiskt djurblod "'cause it's good for ya"
Tvingades våldta en tjänsteflicka som nån sjuk sorts mandomsritual, med mor och far påhejandes i bakgrunden.
Åderlåtning för att få en fin kolonialistisk hy.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Inlåsning i mörka rum utan värme, komfort eller toaletter, skendränkning som bestraffning eller bara prövning, en mor som bränner hans underarmar med sin cigarett och hånskrattar när han skriker, en far som sedan de allra yngsta åren tvingat honom att ha ihjäl och stycka djur för att härda honom.

Hrimfar

Veteran
Jag kan tänka mig att en sjuk och förvriden uppfostringsmetod kan vara att visa det moraliskt och kausalt outvecklade barnet att dess handlingar har konsekvenser. Extrema konsekvenser. För ett litet barn som inte riktigt vet vad det gjort fel kan det vara väldigt obehagligt att se en piga blir plågsamt bestraffad för någon barnet gjort fel.

Föräldrarnas förklaring är att det inte går för sig att bestraffa en adling. Adeln borde stå över lagen, det är i stället "vanligt folk" som bestraffas för deras misstag. Dra sedan detta till extremen. I populärkultur kan man jämföra detta med exempelvis på Tyrion Lannisters uppfostran (bland annat hans första fru som han tar upp i TV-serien).