Nekromanti Hjälp (med inköp).

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Jag sitter och funderar på att använda mina surt förvärvade pengar på att köpa NeoTech supplement. Jag är bara osäker på om det är värt det.
Min tanke är att jag ska köpa Nippon och Hardware samt en spelledarskärm.

Nu vill jag väldigt gärna höra från er som äger dessa produkter
Vad håller dom för kvalité ?
Har dom berikat er rollspelsupplevelse ?
Tycker ni om dom ?
Är dom värda priset ? (130 SEK för böckerna och 90 SEK för skärmen)

Sedan lite mer utredande frågor, ungefär vad tar böckerna upp (kapitel namn skulle sitta fint) och vad är det som står på skärmen ?.

Tack för era kommande svar. (man ska va optimist /images/icons/grin.gif)

Honken

Hero
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Jag sitter och funderar på att använda mina surt förvärvade pengar på att köpa NeoTech supplement. Jag är bara osäker på om det är värt det.
Min tanke är att jag ska köpa Nippon och Hardware samt en spelledarskärm.

<hr></blockquote>

Har du N2 så tycker jag helt klart att skärmen är värt pengarna. Nippon äger jag inte själv, men har tittat i. Om min tidigare fråga svaras med ett jakande så vet jag inte om Nippon är värd pengarna. Den innehåller beskrivning asien tror jag, och det kan vara värt, den innehåller stridskonster till Neotech 1 och som inte är såå enkla att konverera, men har du N1 så tycker jag bara stridskonsterna är värt det.

Hardware... Tja, det är en utrusnings bok, jag gillar den, men det går nog klara sig utan. Den går använda till N2...

/Honken - Så tycker jag...

ZerXes

Veteran
Tycker att Skärmen o Harwere låter som en bra idee. Hardwere e liksom hemskt praktisk om man vill ha info om de mesta prylar i N2 och hemskt kul är det att sitta och kolla igenom beskrivningarna och drömma (vilken RP vill inte ha en Kryogenisk frys?) och skärmen...ja den e bara mycket praktisk. man slipper slå så mycket i boken och sparar på det viset boken från en massa ryckande hit o dit vi tex skador.
Nippon däremote jag lite tveksam över... den innehåller mycket om japan och litegranna runtomkring typ...ja asien.
stridskonsterna e ju som sagt gjorda för N1 och lite jobbiga att räkna med i N2 då man kan ta det mesta ur offensiv. och det där äventyret som följer med Nippon...njäää... det värkar inte va nån direkt höjdare....

mitt råd e iallafall Harwere o Skärmen, hoppas du blir nöjd med ditt köp

GrottrolletNaug

Swashbuckler
angående nippon.

Nippon är 88 sidor.

Hur upptas av äventyret och stridskonsterna ?
Hur många sidor står det om Japan ?

kazon

Veteran
Jag tycker inte att man ska köpa Neotech i huvudtaget!
Regelboken består ju bara av en massa Tabeller och det blir allt för mycket för mej!

nomardiculdacar

Warrior
Skärmen...

Är bra, alla tabeller för strid finns (det är MÅNGA!) och några till. Dessutom finns lösa skadetabeller (med de uppdaterade krossreglerna!). Inte att förglömma är att den ger dig möjligheten att "fuska" som SL.

Ett bra köp helt enkelt!

Mindblow

Veteran
Voici

<font size=+2 face="Brush Script BT">NeoTech -Nippon-</font face=brush> KOLON

1...Mabiki (liten story)
3...Asien
5...Japan
-japan
-regering
-media
-kommunikationer
-hotell
-jap. hotell
-matseder
-typiska rätter
-barer
-etikett
19...Japans historia (med en lista över de senaste 126 kejsarna)
21...japanska språket
23...tokyo
25...japanska polisen
29...japanska militären
33...Kin-Yu Keiretsu (stort kapitel om megakonglomeraten & co)
39...subkulturer (som i grundboken fast japans sådana)
43...yakuza (japanska mafian)(+ of course profilen för den typiska företagsninjan /images/icons/hairy.gif )
47..stridskonster (bättre regler för träning än i offensiv + någon kampsport mer)
63...ninja
67...pandora complex (äventyret)
81...ordlista
83...källa och referenser
84...liten karta över japan

Min kommentar: Kul om du vill ha en preconstructed miljö att spela i eller vill veta hur det kommer att gå med japan /images/icons/hairy.gif . Annars är den inte så hemskt intressant.

Mindblow

Veteran
Jag har absolut inget emot Nippons stridskonstregelsystem. Det kanske är mindre exakt, men det är mer basic, något som är riktigt skönt, beroende på hur man spelledar. Jag tycker om att belöna mina spelare mer när de gör smarta genomtänkta saker och val och mest använda tärningsslagen som guideline. (Det brukar bli bättre rollspelande då) Då är en massa enskilda tabeller bara jobbigt.

Robban

Hero
Re: Skärmen...

Personligen fann jag skärmen som en enda stor besvikelse. Jag ville ha träfftabeller och sådant _i_ den, inte på lösblad utanför...

Snow

Swashbuckler

Inte att förglömma är att den ger dig möjligheten att "fuska" som SL.

hmm... först trodde jag att du menade att det fanns regler för hur man fuskade som spelledare... (jag är lite trött nu verkar det som). sen fattade jag att du menade att det är en skärm och att den döljer saker.../images/icons/smile.gif

Nalle med AK4

Swordsman
Tja, Hardware är ganska bra. Det tar nog inte upp några reglefrågor men mycket som iaf jag tycker är intressant, dvs vad man gör för att koppla av, vad man kan äta till middag, hur mycket en dammsugare kostar osv. Den kan hjälpa till en bättre upplevelse spelmässigt men man kan å andra sidan också knåpa ihop det mesta man får ut av den själv.

Nalle med AK4

Swordsman

Du skulle inte få in både träfftabeller och det andra som finns i skärmen. Bara träff- och skadetabeller skulle ta upp nästan hela skärmen. Och hördu, är du inte lite VÄL känslig ifall du upplever skärmen som en besvikelse bara för att man får träfftabellerna på lösblad?/images/icons/wink.gif

GrottrolletNaug

Swashbuckler

hmm... först trodde jag att du menade att det fanns regler för hur man fuskade som spelledare... (jag är lite trött nu verkar det som). sen fattade jag att du menade att det är en skärm och att den döljer saker...

ja du vet, som SLs gör.

1) slå tärningarna
2) ignorera resultatet
3) förklara vad som händer

/images/icons/grin.gif

Det känns bra att vara Spelledare.