Alltså, +2 i Strength ska inte underskattas (eller +1 på två udda stats). Det är inte lika "häftigt" som många av featsen, men det är +1 på träff och skada, varje attack, runda efter runda. Men featsen är ju lite fräsigare.
Har du udda Strength, ta Heavy Armor Master. Den knuffar upp Strength 1 steg, och gör att din rustning absorberar tre poäng av varje icke-magisk attack. Det gör rätt mycket i långa loppet, framför allt om man slåss mycket mot humanoider.
Inspiring Leader är praktisk och paladin-ig: varje kort vila kan du ge partyt level+Chamod temporära hit points. Har du +2 i bonus blir det alltså 6 hp till som SL måste slå igenom med sina hemska monster.
Om du vill vara en riktig tank är Sentinel nästan ett måste. Då kommer monstren att sitta som limmade på dig - de kan inte göra Disengage för att komma loss, och träffar du med din frisläng så får de sluta flytta sig, och försöker de anfalla någon annan får de också däng.