Morgath
Warrior
Okej, nu har spelarna skitit i det blå skåpet. Läget är som följer, och jag vill ha era förträffliga förslag på hur jag skall lösa denna situation på ett acceptabelt sätt (dvs. jag vill inte bara rent sonika låta spelarna bli avrättade/offrade till hemska gudar):
Spelarna har upptäckt och infiltrerat en ondskefull kult som tillber the Blood of Vol (se Eberron CS). Vid det senaste spelmötet skulle de ner i grottsystemet där kulten har sitt HQ. De hade några dagar tidigare rekat platsen genom stridspaning och tvingats retirera efter att bekämpat några zombies och ogres. Hur som helst, när de återvände till kultens HQ en andra gång så hade ”Ogres-arna” animerats till zombier och dessa jättelika odöda hade placerats i ett bakhåll av kultens präster.
Spelargruppen anförd av, den vid varje tillfälle gung-ho-aktige, paladinen stormade det maliciösa fästet och sprang rakt in i bakhållet. Resultatet blev att alla utom en person blev slagna medvetslösa av zombiernas feta halvruttna knytnävar. Enbart en av fem lyckades alltså fly från bakhållet och övriga är nu bundna och hålls fångna av den elaka kulten i ett underjordiskt tempelkomplex.
Följet består av följande klasser (och har följande levlar):
Human Favored Soul “Silver Flame” (5), Human Paladin “Silver Flame” (6), Half-Elf Druid ”Child of Winter” (6), Human Rogue (4), samt den som lyckade fly Changeling Warmage (6).
Jag vill inte gärna att rp’na skall dödas (trots att de egentligen förtjänar en smärtsam och lång död), utan jag vill ge dem en trovärdig och bra flyktchans. Problemet är bara det att jag har total idétorka och tänkte att någon kanske skulle kunna komma med ett bra förslag på hur de skulle kunna komma undan. Jag vore ytterst tacksam om någon skulle kunna komma in med ett bra förslag. Tänk på att en person (en feg warmage , som dessutom är LE) lyckats fly och irrar runt i vildmarken utanför komplexet och letar after de vakter spelarna hyrt för att vakta deras hästar och deras kärra med ”grejer” (han är jävligt feg och har inte ensam den kraft som krävs för att frita spelarna). Tänk på att templet är under jord i ett naturligt grottsystem med gångar som leder till ”Underdark”. Spelarna har också rapporterat till kyrkan (Silver Falme) vart de är på väg och vad de har upptäckt i grottsystemet. För er som är bekanta med äventyret ”The Tomb of Abysthor”, så kan jag säga att jag snott kartan därifrån, men jag har gjort om äventyret lite så att det passar Eberron.
MVH och ngt att bita i
Morgath
Spelarna har upptäckt och infiltrerat en ondskefull kult som tillber the Blood of Vol (se Eberron CS). Vid det senaste spelmötet skulle de ner i grottsystemet där kulten har sitt HQ. De hade några dagar tidigare rekat platsen genom stridspaning och tvingats retirera efter att bekämpat några zombies och ogres. Hur som helst, när de återvände till kultens HQ en andra gång så hade ”Ogres-arna” animerats till zombier och dessa jättelika odöda hade placerats i ett bakhåll av kultens präster.
Spelargruppen anförd av, den vid varje tillfälle gung-ho-aktige, paladinen stormade det maliciösa fästet och sprang rakt in i bakhållet. Resultatet blev att alla utom en person blev slagna medvetslösa av zombiernas feta halvruttna knytnävar. Enbart en av fem lyckades alltså fly från bakhållet och övriga är nu bundna och hålls fångna av den elaka kulten i ett underjordiskt tempelkomplex.
Följet består av följande klasser (och har följande levlar):
Human Favored Soul “Silver Flame” (5), Human Paladin “Silver Flame” (6), Half-Elf Druid ”Child of Winter” (6), Human Rogue (4), samt den som lyckade fly Changeling Warmage (6).
Jag vill inte gärna att rp’na skall dödas (trots att de egentligen förtjänar en smärtsam och lång död), utan jag vill ge dem en trovärdig och bra flyktchans. Problemet är bara det att jag har total idétorka och tänkte att någon kanske skulle kunna komma med ett bra förslag på hur de skulle kunna komma undan. Jag vore ytterst tacksam om någon skulle kunna komma in med ett bra förslag. Tänk på att en person (en feg warmage , som dessutom är LE) lyckats fly och irrar runt i vildmarken utanför komplexet och letar after de vakter spelarna hyrt för att vakta deras hästar och deras kärra med ”grejer” (han är jävligt feg och har inte ensam den kraft som krävs för att frita spelarna). Tänk på att templet är under jord i ett naturligt grottsystem med gångar som leder till ”Underdark”. Spelarna har också rapporterat till kyrkan (Silver Falme) vart de är på väg och vad de har upptäckt i grottsystemet. För er som är bekanta med äventyret ”The Tomb of Abysthor”, så kan jag säga att jag snott kartan därifrån, men jag har gjort om äventyret lite så att det passar Eberron.
MVH och ngt att bita i
Morgath