Jag postar några förmågor från ett av mina gammla projekt, Hemligheter och svärd, som nu lagts på is. Hoppas du kan använda några av dem
Ögon i nacken: Du kan aldrig bli överraskad av ett bakhåll.
Stå inte så nära mig!: Du kan en gång per strid göra så att en attack som skulle träffa dig träffar någon annan i gruppen.
Kapa lem: Efter en lyckad attack kan du välja att inte göra vanlig skada utan istället kapa en lem. Vinn en lämplig rullning mot din motståndare så kapar du en arm eller ett ben.
Spetsa: Efter att du träffat en fiende som är svagare än du kan du välja att släppa ditt vapen och spetsa fast fienden vid marken vilket gör att han inte kan röra sig under resten av striden, han kan dock fortfarande attackera och försvara sig.
Alltid beväpnad: Förutom medvetslöshet kan du aldrig bli hindrar från att anfalla. Om de binder dina händer så sparkar du. Om de kapar dina armar och ben biter du. Du är farlig ända tills du dör.
Nervslag: Efter att du skadat en motståndare kan du välja att inte göra skada och istället paralysera motståndaren för 1 runda.
Imitatör: Du är en mästare på förklädnader. Du kan klä ut dig till en annan person oavsett skillnader i storlek, kön, hudfärg, ras och liknande. Det tar 10 minuter att byta till en förklädnad eller till en förklädnad från en annan.
Giftmästare: Om du har tillgång till någons mat eller dryck så kan du förgifta dem med gift som orsakar sömn, diarré, död eller liknande.
Fasadklättrare: Du kan klättra saker som är omöjliga att klättra. Du kan klättra en oljad glasvägg om det behövs.
Silvertunga: Du kan till varje person berätta en lögn som de tror på som om de hade sett det själva.
Inkvisitor: Du kan tortera/förhöra vad som helst ur vem som helst.
Anti-magi: Du kan en gång per strid avbryta en annan karaktär som försöker använda en kraft elelr magi. Detta tar ofta formen av att du slår någon på halsen eller sparkar dem i skrevet.
Exorcism: Du kan spendera driva ut onda andrar och demon ur folk så att de måste ta fysisk form. Sedan kan du spöa dem på det gammla goda sättet.
Tankeläsning: Om du koncentrerar dig kan du läsa en persons ytligga tankar.
En liten fågel viskade i mitt öra: Du kan tala med djur och växter.
Spegel, spegel: Du kan envägs eller tvåvägs kommunicera genom speglar.
Välsigna de ofödda: Du kan välsigna/förbanna ofödda barn och till viss del styra vem de kommer bli. Du kan välja vilket kön de kommer ha, om de är friska, om de kommer sticka sig på en nål vid 16 och hamna i en koma och så vidare. Du måste kunna se barnets moder och uttala välsignelsen/förbannelsen så att hon hör den för att den skall vara effektiv. Du kan bara lägga en Välsignelse/förbannelse per barn.
Oheligt ignorerade av gravitationen: Du kan flyga, gå på taket, på vatten och andra läskiga saker.
Jag har sådana syner att visa dig: Du öppnar ditt psyke och visar allt mörkret i din själ för en motståndare. Så länge du inte rör dig kan inte heller din motståndare röra sig. Personen du gör detta på kommer dock veta din mörkaste hemlighet efteråt.
Några här är kanske också lite för magstarka för barn men det bör inte vara svårt att fixa.