Tja, jag har tänkt spelleda en SG:U-liknande kampanj i slutet av februari. Tills för 10 minuter sen tänkte jag köra den i Coriolis, men jag insåg precis att jag inte använder nästan något av världen i Coriolis, vilket jag anser vara den enda anledningen att spela det spelet.
Så jag tänkte flytta kampanjen till vårt eget universa, precis som det är idag.
Problemet är då vilket regelsystem jag ska välja. Jag har absolut ingen aning, och om jag inte kommer på nåt bra, som jag kan få tag på snabbt, så lär det bli Coriolis ändå.
Så, mina krav är alltså att det ska va ett bra och enkelt system, som går fort att lära sig, och som passar i en en hyfsat low-tech rymdkampanj.
Jag har kikat lite på GURPS,bara för att jag har hört att det ska va ett bra system, om det passar i min kampanj har jag ingen aning om.
Några idéer?
Så jag tänkte flytta kampanjen till vårt eget universa, precis som det är idag.
Problemet är då vilket regelsystem jag ska välja. Jag har absolut ingen aning, och om jag inte kommer på nåt bra, som jag kan få tag på snabbt, så lär det bli Coriolis ändå.
Så, mina krav är alltså att det ska va ett bra och enkelt system, som går fort att lära sig, och som passar i en en hyfsat low-tech rymdkampanj.
Jag har kikat lite på GURPS,bara för att jag har hört att det ska va ett bra system, om det passar i min kampanj har jag ingen aning om.
Några idéer?