luddwig
Lawful evil
På det kommande minikonventet SchtaanCon #2 i Skellefteå, och eventuellt även på Grottröj #41 i Umeå, tänker jag spelleda science fantasy-rollspelet Furies of the Barrens som är ett OSR-spel baserat på The Black Hack. Upplägget för äventyret är mycket enkelt. Rollpersonerna reser genom en öken till en plats där det finns lämningar efter en tidigare civilisation. Där hoppas de på att hitta psykotronisk teknologi som är ovanlig, eftertraktad och således värdefull. Jag har hittat den här fina kartan som jag tänker använda för det underjordiska komplex som, förutom en del ointressanta ruiner på ytan, utgör lämningarna efter den tidigare civilisationen:
View attachment The Agate Gate.png
Frågan är då: Vad finns i det underjordiska komplexet? Mina idéer så här långt innefattar a) en metallgolem/robot-väktare som patrullerar cirkelkorridoren och b) en annan grupp äventyrare varav några som undkommit väktaren och nu snokar runt i komplexets inre. Men vad finns där mer? Märkliga varelser? Mystisk högteknologi? Obegripliga skrifter? Glimmande skatter? Fällor?
View attachment The Agate Gate.png
Frågan är då: Vad finns i det underjordiska komplexet? Mina idéer så här långt innefattar a) en metallgolem/robot-väktare som patrullerar cirkelkorridoren och b) en annan grupp äventyrare varav några som undkommit väktaren och nu snokar runt i komplexets inre. Men vad finns där mer? Märkliga varelser? Mystisk högteknologi? Obegripliga skrifter? Glimmande skatter? Fällor?
Last edited: