Nekromanti Hjälp mig att hitta kamp-pop!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har börjat bygga en spellista jag valt att kalla "kamp-pop". Jag skulle vilja ha er hjälp att fylla den med good shit och funky tunes.

LÄNK till spellistan.

Önskemål:
- Helst pop, kanske inslag av rock. Inte punk, inte hårdrock. Gärna glada slingor. Lite peppigt, liksom.
- Nu låter jag som en gammal gubbe säkert, men jag vill att man hör vad de sjunger. Sången är viktig.
- Politisk inriktning. Vänsterlåtar, feministlåtar, såna grejer. Ogärna högerinriktad/liberal/konservativ/nationalistisk.
- Gärna ironiska, bitska grejer, men precis lika gärna plumpa eller hatiska. Så länge det sjungs begripligt och glatt. Synd att inte Knutna Nävar (Sången om Stalin) finns på Spotify.
- På svenska.

Frågor?

anth

Vetefan
Lilla Lovis
Glatt, poppigt, man hör vad hon sjunger - och jag gissar att hon är liiite ironisk emellanåt...

krank

anth said:
Lilla Lovis
Glatt, poppigt, man hör vad hon sjunger - och jag gissar att hon är liiite ironisk emellanåt...
Oj, glömde tagga spellistan som kollaborativ... Så, nu kan ni lägga till saker också.

krank

Okej, jag erkänner: Jag är korkad. Förklara hur Laleh's låt "vad ska det bli av mig" är politisk.

Zorbeltuss

Hero
Nu har jag inte tillgång till spotify här så det kan ju finnas i listan eller inte på spotify men Kreti och Pleti, Emanuel Blühme och Gräsrotsorkestern passar väl bra in tycker jag.

/Zorbeltuss

Sodivra

Champion
krank said:
Okej, jag erkänner: Jag är korkad. Förklara hur Laleh's låt "vad ska det bli av mig" är politisk.
Den heter bjurö klubb!

Samhället ger ett erbjudande: Sluta flumma och skriva, bli normal och låt mig svälja dig.

Laleh säger: Nej, ni har fel! Det är vi som ännu inte har svalts av normativiteten som är vinnarna! Och ni lurar de ledsna och onormala med att de blir lyckliga om de bara inordnar sig i normerna.

solvebring

Superhero
Re: Inte OK!

krank said:
Inte Prussian Blue eller vad för politisk pop de som gillar Alliansen nu kan tänkas producera.
Kom ihåg att respektera dina medforumiter. Sådana förolämpande insinuationer är absolut inte okej.

Ta bort det.

krank

solvebring said:
Kom ihåg att respektera dina medforumiter. Sådana förolämpande insinuationer är absolut inte okej.

Ta bort det.
Syftningsfel snarare än medveten förolämpning. Menade Prussian blue respektive "allianspop" som två separata politiska inriktningar jag inte ville ha. Har korrigerat.

solvebring

Superhero

krank said:
solvebring said:

Ta bort det.
Syftningsfel snarare än medveten förolämpning. Menade Prussian blue respektive "allianspop" som två separata politiska inriktningar jag inte ville ha. Har korrigerat.
Aha, okej. Nå den nya formuleringen är hur som haver mycket bättre.

Tack.

Arfert

Facit

krank said:
solvebring said:

Ta bort det.
Upplys mig.. vad sjutton är egentligen "allianspop"? Och hur låter liberal pop? Konservativ pop? :gremwink: Finns det? :gremwink: Det ända jag hört är yttersta högern-grejer, nationalistgrejer. Och det är ju rätt kasst, musikaliskt. Går inte att lyssna på, så som propaganda är det mindra bra.