Nekromanti Hjälp mig fylla en ryktestabell!

IcarusDream

Anti-populist
Tjosan.

Jag håller på att bygga grottan "Dödsvandrarnas dal" till Grottor och gravkummel (min svenska version av Queens and Quests) för att ha på Grottröj.

Om någon har lite fantasi så får ni jättegärna hjälpa mig att hitta på rykten/äventyrsfrön på 1 mening som jag kan ha för spelarna när de börjar äventyret.

Ryktena ska vara en mening lång och får gärna uppmana till nåt form av äventyr i Dödsvandrarnas dal.

Exempel:

"Det sägs att en gammal alvisk vapenmästare gömmer sig i dalen"
"Den onde diabolisten Zarkofax sägs ha lämnat sitt magiska svärd i dalens botten"
"Borgmästare Rolf Rakrygg erbjuder en silver i betalning per orchhuvud äventyrare kan ta med sig till staden"
"Barden Trubasture sägs ha rest till dalen och inte återvänt."

"Pälsjägaren Roald Rävlik har sett flera unga kvinnor dansa nakna runt en stor sten i utkanten av Dalen"
"Någon har sett en enhörning i dalen"
"Det finns en bäck i dalen med så mycket guld i att botten glittrar"
"Folk säger det finns fnussingar i dalen (vad fan är fnussingar?)"
"Folk säger att månlösa nätter hörs mässande från dalens botten"

Frippe

tackar som frågar
"Rövarkungen Garm Hante har ett gömställe fyllt med skatter i dalen."
"Vandringsmän har i dalen på håll sett svaga gröna ljussken som försvinner när man kommer närmare."
"I dalens lera kan man ibland hitta spår som inte liknar något känt väsens."
"Det växer tätt med såväl rödebär som tjärke i dalen, rena guldgruvan för en örtkunnig."
"Byfånen Knote har blivit galen på riktigt, utnämnt sig till dalens konung och bor numera i en trädkoja där."

.113

Swashbuckler
"Det finns en glänta full med älvor som sägs kunna uppfylla önskningar! Jag såg dem själv när jag var ung, det är så sant som att jag står rakt framför dig!"

Snow

Swashbuckler
"Jägaren Mar´li hade två små barn som försvann i dalen och hon letar fortfarande efter dem där."
"Om man fyller en bägare med vatten från sjön i fullmånens sken så får man en glömskans dryck"
"En vildhäst, en sjusärdeles häst, som härstammar från <insert valfri gud här>s stall lever i dalen (många har försökt fånga den)"

Fjodor Pollett

Swordsman
"I sjöns vattenbryn ligger en mansstor sten som sjunger vemodigt om man lägger örat mot den"
"Smugglaren Hassan Mono och hans andreman, den väldige Zhubaka, söker i dalen efter en last de tappat överbord"
"Mossan på träden växer inte alltid på norrsidan - om man finner gläntan där alla träd vänder mossidan inåt ska man gräva där man står"

Inkognito

Swordsman
IcarusDream;n152161 said:
Exempel:

"Borgmästare Rolf Rakrygg erbjuder en silver i betalning per orchhuvud äventyrare kan ta med sig till staden"
Oerhört rolig situation om ryktet visar sig falskt och borgmästaren tar djupt illa vid sig när en grupp äventyrare släpat in säckvis med blodiga orchhuvuden i hans residens!
Kanske har staden ett långt skridet arbete för tolerans av orcher, kan det vara så att flera framstående personer i staden rent utav är orcher? (Men det kanske inte passar fantasy-världen? Då kanske det är en vapenvila RP nu hotar)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
"De döda vandrar i fullmånens sken."
"Vid midvinternattens mörkaste stund dansar de döda under stjärnorna. Den som har modet kan dansa med dem och få veta uråldriga hemligheter."
"Vid dalens slut vilar den farligaste mörkerfursten historien skådat, på en bädd av guld och juveler."
"Den som avslöjar dalens hemlighet kommer aldrig att dö". (vilket förstås är en förbannelse som gör att man aldrig kan dö, men man kan bli gammal och sjuk och få skador och sånt)