Nekromanti Hjälp mig med äventyr!

Ares

Veteran
Jag har 3 pers som skall spela för första gången!
Jag behöver med andra ord göraett braäventyr så att dom inte tycker att D&D är skit... Hur gör jag??????

^ DeXteR ^

Veteran
Nackdelen med färdiga äventyr är att om man läst i sig på nåt och spelarna inte gör som den utstakade väg som finns i äventyren ( och oftast finns en sådan) så kan man som oerfaren spelledare sfå problöem med att improvisera ihop nåtför situationen som uppstår om man däremot själv kommer på nåt äventyruppslag så räcker det för då är det lättare att anpassa sig efter spelarna man kan helt enkelt lägga in händelser som mer passar.... så mitt tips är att ta tex en monsterbok hitta nåt intressant monster och kom på nån story runt det.. varför ska de möta honom, vad gör monstret....
Tex en Demon som kontrolleras av en demonolog och går omkring och mördar till synes oskyldiga magiker pga hämndmotiv som spelarna sedan får luska ut för att till slut göra slut på både demonen och demonologen hemska brottsbana..... :gremsmile:

Antraxe

Veteran
Problemet med ditt förslag är att tre personer som både är amtörer som rollpersoner och spelar nog borde få lite problem med att lyckas besegra en demon/images/icons/smile.gif
faktum är att jag också har problem med idétorka och jag är också total nybörjare som sl, har barat spelat ett äventyr (skogshäxan från medusagames) och det gick riktigt kasst/images/icons/frown.gif
Äventyret förväntades ta en timma men tog 3 timmar varav 2h 55min bestod av striden mot skogstrollen... De verkar som ha missförstått det här med rollspel, de har liksom inte riktigt förstått att man ska spela roller:-/ Den enda repliken som nån sa var"öhhm, det är en person där borta som är skadad liksom" och sedan:"Du glömde bort att säga att han förmodligen är förgiftad" och det senare var mer mot spelaren som sa det första. Inte för att jag var en exemplarisk sl direkt, men har någon ett tips på hur jag ska kunna få dom att rollspela bättre? Är det bara det bara erfarenhet som behövs?